Polèmica a Londres
El director del British Museum dimiteix pel robatori d’obres d’art
Acomiadat un empleat del British Museum per un presumpte robatori d’obres

El director del British Museum, Hartwig Fischer, ha anunciat aquest divendres que deixarà el càrrec després que la setmana passada es fessin públics els robatoris de diverses peces d’art de la institució londinenca el 2021, que de moment han tingut com a conseqüència l’acomiadament d’un treballador.
En un comunicat, Fischer reconeix que el museu «no va respondre tan exhaustivament com hauria» quan el van informar sobre els robatoris el 2021, segons recull la BBC. Fischer també s’ha retractat dels comentaris que va fer a principis d’aquesta setmana sobre el marxant d’art que va alertar per primera vegada els caps del museu.
El museu va anunciar la setmana passada que havia acomiadat un membre del personal després que es denunciessin tresors «desapareguts, robats o fets malbé».
Notícies relacionadesEl cas, que fins ara s’havia mantingut fora del focus públic, és investigat pel departament de Delictes Econòmics de la Policia Metropolitana.
La majoria dels objectes eren petites peces guardades en un magatzem pertanyent a una de les col·leccions del museu, i els objectes concernits inclouen peces d’orfebreria i pedres semiprecioses, algunes de les quals es remunten al segle XV abans de l’era cristiana. Cap de les peces havia sigut exposada al públic recentment i es conservaven principalment amb finalitats acadèmiques i d’investigació.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE