Polèmica a Londres
El director del British Museum dimiteix pel robatori d’obres d’art
Acomiadat un empleat del British Museum per un presumpte robatori d’obres
El director del British Museum, Hartwig Fischer, ha anunciat aquest divendres que deixarà el càrrec després que la setmana passada es fessin públics els robatoris de diverses peces d’art de la institució londinenca el 2021, que de moment han tingut com a conseqüència l’acomiadament d’un treballador.
En un comunicat, Fischer reconeix que el museu «no va respondre tan exhaustivament com hauria» quan el van informar sobre els robatoris el 2021, segons recull la BBC. Fischer també s’ha retractat dels comentaris que va fer a principis d’aquesta setmana sobre el marxant d’art que va alertar per primera vegada els caps del museu.
El museu va anunciar la setmana passada que havia acomiadat un membre del personal després que es denunciessin tresors «desapareguts, robats o fets malbé».
Notícies relacionadesEl cas, que fins ara s’havia mantingut fora del focus públic, és investigat pel departament de Delictes Econòmics de la Policia Metropolitana.
La majoria dels objectes eren petites peces guardades en un magatzem pertanyent a una de les col·leccions del museu, i els objectes concernits inclouen peces d’orfebreria i pedres semiprecioses, algunes de les quals es remunten al segle XV abans de l’era cristiana. Cap de les peces havia sigut exposada al públic recentment i es conservaven principalment amb finalitats acadèmiques i d’investigació.
- Fins a 46.400 euros l’any: el salari d’un maquinista de tren a empreses privades a Espanya
- Cultura popular Valls estrena la seva nova Àliga recuperant la imatge de la figura barroca destruïda el 1936 durant la Guerra Civil
- Ratificació de les administracions Òscar Playà combinarà la direcció de Rodalies de Catalunya amb el càrrec de conseller delegat de l’empresa mixta
- Canvi ferroviari Adif demana suspendre el trànsit nocturn d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona per manteniment i Renfe suprimeix tres AVE
- Hackeig a l’Administració Hisenda investiga un possible ciberatac que comprometria dades en el seu poder
