Música urbana

Consum obre el primer expedient al Reggaeton Beach Festival per prohibir entrar amb menjar i beguda

Consum obre el primer expedient al Reggaeton Beach Festival per prohibir entrar amb menjar i beguda

MAITE CRUZ

1
Es llegeix en minuts
EFE

El Ministeri de Consum ha obert per primera vegada un expedient sancionador a una empresa organitzadora d’esdeveniments i festivals, la del Reggaeton Beach Festival, per incloure com a clàusula obligatòria la prohibició expressa d’entrada al recinte del festival amb menjar o beguda de l’exterior. No obstant, Consum no ha precisat el nom de l’empresa.

Els organitzadors del festival adverteixen els assistents que no s’acceptaran entrepans o menjar casolà precintats amb paper de plata o film. A més, la companyia es reserva la possibilitat d'escorcollar els assistents i, en el seu cas, denegar-los l’entrada per aquesta raó.

Fonts de l’organització de consumidors FACUA han concretat que es tracta de l’empresa DQG Norte AIE, organitzadora del Reggaeton Beach Festival, que té lloc en 11 ciutats espanyoles, i que l’expedient s’ha obert arran d’una denúncia de la seva organització. FACUA assenyala que ja va denunciar aquesta empresa davant les autoritats de protecció als consumidors autonòmiques per impedir l’accés als recintes amb menjar o beguda.

Sistemes de pagament

El Ministeri de Consum explica que també s’està investigant el sistema de pagament a través de polseres ‘cashless’, que aquest organitzador inclou a fi d’evitar l’ús de metàl·lic. Aquest sistema, segons Consum, és l’única forma de pagament admès dins del recinte del festival, i la devolució i reemborsament de la quantitat sobrant no s’admet per sota de 2 euros a causa de les despeses de gestió que pugen a 1,5 euros.

En aquest cas, Consum entén podria produir-se una infracció al ser considerades clàusules abusives, a més de la negativa a acceptar el pagament en efectiu.

Sancions

Notícies relacionades

Les sancions previstes per a aquestes infraccions poden arribar a considerar-se com a greus o molt greus, i pujar a multes d’entre 10.001 i 100.000 euros, en el cas de les greus, i entre 100.001 i 1.000.000 d’euros, en el cas de les molt greus.

Si el benefici il·lícit obtingut per les pràctiques infractores superés les esmentades quantitats, les sancions que s’imposin podrien ser d’entre quatre i sis vegades el benefici il·lícit obtingut per a les infraccions greus, i entre sis i vuit vegades el benefici il·lícit obtingut en el cas de les molt greus.