Festival d’estiu de Barcelona
Juana Dolores vomita la seva ràbia i defensa la seva sobirania a l’Antic Teatre

«Encara ho estic processant», comentaven uns espectadors després d’assistir a l’estrena a l’Antic Teatre aquest dijous de l’últim espectacle de Juana Dolores,‘Hit me if I’m pretty * o la princesa moderna’. Després de les acusacions de la polifacètica artista i poeta contra la seva antiga productora, l’estrena havia aixecat molta expectació, sobretot entre la premsa.
Juana no va defraudar. Va presentar un provocador espectacle en què la denúncia per maltractaments que va presentar contra la seva exparella –que va llegir mentre menjava cireres despullada i escopia els pinyols– es barrejava amb el món Barbie, la seva critica a la infantilització de les dones i el seu menyspreu de la societat patriarcal cap a l’imaginari femení «per anul·lar la seva dimensió artística, filosòfica, política, autònoma i legítima, universal», com ella mateixa explica.
Onanisme en directe i a la pantalla, reproduint part dels vídeos sexuals de Paris Hilton, Kim Kardashian i Pamela Anderson filtrats sense el seu consentiment li serveixen per denunciar el mateix abús que ella va patir al veure difoses imatges de la seva anterior performance ‘Massa diva per un moviment assambleari’ en pàgines porno. Ella, que apareix nua a l’escenari combinava les imatges d’aquestes dives mediàtiques amb les seves pròpies imatges de porno. Tot preparat amb un discurs combatiu en l’espectacle en què també va projectar textos d’‘El Príncep’ de Maquiavel que va combinar amb teories feministes parlant amb el micro o cridant en la seva defensa feminista.
Contundent
Contundent, rabiosa i poc subtil. Molt directa, com és ella. Així es va mostrar Juana Dolores, una artista sense pèls a la llengua que va noquejar el públic. «Té coses molt interessants però les vomita. Potser l’espectacle necessitaria més elaboració perquè tot és molt cru. Tot i que està bé que les dones expressin la seva ràbia la creació necessita convertir-se en metàfora per ser universal», comentava una espectadora a la sortida.
‘Hit me if I’m pretty’ va arribar més complet i acabat que en la seva estrena a la tardor en el festival Temporada Alta. La part final té violentes imatges perquè la violència i la bellesa estan en la base del tríptic feminista de Juana Dolores, de què forma part aquest nou espectacle.
Un discurs molt directe i sense mica de poesia va arribar com una de les bufetades que la ‘performer’ s’anava clavant repetidament fins caure a terra. Aquesta violència que connecta amb els cops, físics o psíquics, que reben massa dones en una societat on encara queda molt camí per recórrer per conquistar la sobirania real que reivindica Juana Dolores.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Dyego, jugador del Barça de futbol sala: "S’ha de treure la part romàntica de l’esport quan ets a la pista"
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»