Juana Dolores vomita la seva ràbia i defensa la seva sobirania a l’Antic Teatre

Amanda G. Eleuterio

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

«Encara ho estic processant», comentaven uns espectadors després d’assistir a l’estrena a l’Antic Teatre aquest dijous de l’últim espectacle de Juana Dolores,‘Hit me if I’m pretty * o la princesa moderna’. Després de les acusacions de la polifacètica artista i poeta contra la seva antiga productora, l’estrena havia aixecat molta expectació, sobretot entre la premsa.

Juana no va defraudar. Va presentar un provocador espectacle en què la denúncia per maltractaments que va presentar contra la seva exparella –que va llegir mentre menjava cireres despullada i escopia els pinyols– es barrejava amb el món Barbie, la seva critica a la infantilització de les dones i el seu menyspreu de la societat patriarcal cap a l’imaginari femení «per anul·lar la seva dimensió artística, filosòfica, política, autònoma i legítima, universal», com ella mateixa explica.

Onanisme en directe i a la pantalla, reproduint part dels vídeos sexuals de Paris Hilton, Kim Kardashian i Pamela Anderson filtrats sense el seu consentiment li serveixen per denunciar el mateix abús que ella va patir al veure difoses imatges de la seva anterior performance ‘Massa diva per un moviment assambleari’ en pàgines porno. Ella, que apareix nua a l’escenari combinava les imatges d’aquestes dives mediàtiques amb les seves pròpies imatges de porno. Tot preparat amb un discurs combatiu en l’espectacle en què també va projectar textos d’‘El Príncep’ de Maquiavel que va combinar amb teories feministes parlant amb el micro o cridant en la seva defensa feminista.

Contundent

Contundent, rabiosa i poc subtil. Molt directa, com és ella. Així es va mostrar Juana Dolores, una artista sense pèls a la llengua que va noquejar el públic. «Té coses molt interessants però les vomita. Potser l’espectacle necessitaria més elaboració perquè tot és molt cru. Tot i que està bé que les dones expressin la seva ràbia la creació necessita convertir-se en metàfora per ser universal», comentava una espectadora a la sortida.

Notícies relacionades

‘Hit me if I’m pretty’ va arribar més complet i acabat que en la seva estrena a la tardor en el festival Temporada Alta. La part final té violentes imatges perquè la violència i la bellesa estan en la base del tríptic feminista de Juana Dolores, de què forma part aquest nou espectacle.

Un discurs molt directe i sense mica de poesia va arribar com una de les bufetades que la ‘performer’ s’anava clavant repetidament fins caure a terra. Aquesta violència que connecta amb els cops, físics o psíquics, que reben massa dones en una societat on encara queda molt camí per recórrer per conquistar la sobirania real que reivindica Juana Dolores.

Temes:

Grec Teatre