Ús de les subvencions
L’Antic Teatre desmenteix les acusacions de l’escriptora Juana Dolores: «És tan impossible com il·legal»
L’escriptora Juana Dolores, a TV3: «He vingut aquí a cagar-me en tot»
¿Qui és Juana Dolores, l’escriptora que va ser a TV3 a ‘cagar-se en tot’?
El centre cultural i social independent Antic Teatre ha respost aquest dilluns a les acusacions de Juana Dolores, poeta i actriu que va adquirir gran notorietat després de les seves polèmiques declaracions en una entrevista per al programa ‘Més 324’ de TV3 i que el 20 de juny passat va denunciar la «precarietat» que tant ella com els seus companys havien patit per part de la sala.
Amb motiu d’aquestes acusacions, especialment les que asseguraven que la sala hauria utilitzat en el seu benefici la subvenció de 30.000 eurosdestinats a l’obra, l’Antic Teatre ha emès un comunicat en què desmenteixen qualsevol inversió interessada del capital obtingut per finançar l’espectacle ‘* HIT ME IF I’M PRETTY * o la princesa moderna’, de Juana Dolores.
Pressupostos executats
«Es tracta d’una subvenció d’activitat, per tant, l’Administració, en aquest cas l’ICEC (Insyitut Català de les Empreses Culturals), només accepta la compra de material fungible. És a dir, és tan impossible com il·legal comprar focus, projectors o pantalles amb una subvenció d’aquest tipus», es defensa la companyia, que des del 2014 actua també com a «productora i exhibidora d’arts en viu d’avantguarda o com a suport de nous talents i creadors consolidats».
Notícies relacionadesEn un exercici de total transparència, l’Antic Teatre ha adjuntat els quadros amb la informació econòmica de la producció del xou en qüestió. L’esmentat document recull tant el pressupost executat com el que s’ha realitzat efectivament, dividint els ingressos i les despeses entre els que van ser gestionats per la sala (46.744,91 euros en els dos casos) i els administrats per la poeta (10.000 i 6.345,85 euros, respectivament).
Compra d’equipament
Tal com s’exposa tant en el comunicat com en els pressupostos, Dolores va voler referir-se en les seves acusacions a la subvenció que l’Antic Teatre havia sol·licitat al Consorci del Pla de rehabilitació i equipament de teatres de Barcelona (ICEC). Per la seva banda, la productora aclareix que aquesta ajuda, amb valor de 9.580,28 euros, es va demanar «per a la compra d’equipament i material per a la sala, és a dir, per al seu projecte global». Així doncs, «aquest material, sens dubte, quedarà per a l’ús de la programació de la sala de l’Antic Teatre i també per a futures produccions o coproduccions».
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
