Escriptora polèmica
¿Qui és Juana Dolores, la poeta que va anar a TV-3 a ‘cagar-se en tot’?
L’escriptora Juana Dolores, a TV-3: «He vingut aquí a cagar-me en tot»
Juana Dolores i Graset, bravo pels dos
Emprenyada com estava pels resultats de les eleccions de diumenge, l’escriptora i actriu Juana Dolores, a qui la caracteritza la seva irreverència, va acudir al plató de ‘Més 324’ per promocionar el seu llibre i no es va tallar un pèl. Malgrat els esforços del bo de Xavier Graset per reconduir-la perquè parlés de l’obra, ‘Rèquiemcatalà: I si una nació desfilantper una catifavermella’, la jove, al crit d’«he vingut aquí a cagar-me en tot», va deixar anar tot el que li passava pel cap.
Contra Xavier Trias, guanyador dels comicis de Barcelona («al puto vell a veure si li cau un meteorit a sobre»); contra la mateixa cadena pública autonòmica catalana, «a veure si dimiteix el director o la cúpula de vells que hi ha darrere de TV-3» i contra el sistema capitalista en general. Tan irrefrenable era que fins i tot va desitjar que caigués un altre meteorit sobre la Llibreria Ona, per demostrar que el que menys li importava en aquell moment era vendre la seva obra literària
Notícies relacionadesPerò ¿qui és aquesta jove que ha protagonitzat una de les polèmiques més grans a TV-3?
Xarnega i marxista
Juana Dolores Romero (el Prat de Llobregat, 1992) és una actriu i escriptora a la qual li agrada definir-se com a «xarnega i d’extraradi!» i marxista. És feminista, anticapitalista i independentista, però prioritza abans que res la seva defensa per la revolució. Es caracteritza per carregar contra el que és políticament correcte i l’ordre establert, una cosa que fa habitualment en les seves intervencions en programes radiofònics.
Poesia irreverent
Va començar a ser coneguda després de guanyar la 56a edició del Premi Amadeu Oller de poesia amb l’obra ‘Bijuteria’ i des del 2020 forma part de l’equip d’escriptors de l’editorial Galerada. Als seus textos exposa la seva ideologia política, especialment en forma de poemes.
Va debutar com a dramaturga amb l’espectacle ‘Massa diva per a un moviment assembleari’, en què apareixia a l’escenari despullada. Hi explica en castellà els conflictes que pateix a Catalunya una nena catalana filla d’emigrants andalusos. Les seves últimes produccions han sigut les obres ‘Hit me if I’m pretty’ i ‘Vladímir Maiakovski es va suicidar per amor’.
Obres de videoart
També és autora de la peça de videoart ‘Limpieza’, que forma part de l’exposició virtual confinArt, així com de ‘Santa Bárbara’ i ‘Miss Univers’. Així mateix és impulsora de la revolucionària tècnica de la poesia viral, un projecte artístic ‘online’ que té com a final polititzar.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
