Escriptora polèmica
¿Qui és Juana Dolores, la poeta que va anar a TV-3 a ‘cagar-se en tot’?
L’escriptora Juana Dolores, a TV-3: «He vingut aquí a cagar-me en tot»
Juana Dolores i Graset, bravo pels dos

Emprenyada com estava pels resultats de les eleccions de diumenge, l’escriptora i actriu Juana Dolores, a qui la caracteritza la seva irreverència, va acudir al plató de ‘Més 324’ per promocionar el seu llibre i no es va tallar un pèl. Malgrat els esforços del bo de Xavier Graset per reconduir-la perquè parlés de l’obra, ‘Rèquiemcatalà: I si una nació desfilantper una catifavermella’, la jove, al crit d’«he vingut aquí a cagar-me en tot», va deixar anar tot el que li passava pel cap.
Contra Xavier Trias, guanyador dels comicis de Barcelona («al puto vell a veure si li cau un meteorit a sobre»); contra la mateixa cadena pública autonòmica catalana, «a veure si dimiteix el director o la cúpula de vells que hi ha darrere de TV-3» i contra el sistema capitalista en general. Tan irrefrenable era que fins i tot va desitjar que caigués un altre meteorit sobre la Llibreria Ona, per demostrar que el que menys li importava en aquell moment era vendre la seva obra literària
Notícies relacionadesPerò ¿qui és aquesta jove que ha protagonitzat una de les polèmiques més grans a TV-3?
Xarnega i marxista

Juana Dolores Romero (el Prat de Llobregat, 1992) és una actriu i escriptora a la qual li agrada definir-se com a «xarnega i d’extraradi!» i marxista. És feminista, anticapitalista i independentista, però prioritza abans que res la seva defensa per la revolució. Es caracteritza per carregar contra el que és políticament correcte i l’ordre establert, una cosa que fa habitualment en les seves intervencions en programes radiofònics.
Poesia irreverent

Va començar a ser coneguda després de guanyar la 56a edició del Premi Amadeu Oller de poesia amb l’obra ‘Bijuteria’ i des del 2020 forma part de l’equip d’escriptors de l’editorial Galerada. Als seus textos exposa la seva ideologia política, especialment en forma de poemes.

Va debutar com a dramaturga amb l’espectacle ‘Massa diva per a un moviment assembleari’, en què apareixia a l’escenari despullada. Hi explica en castellà els conflictes que pateix a Catalunya una nena catalana filla d’emigrants andalusos. Les seves últimes produccions han sigut les obres ‘Hit me if I’m pretty’ i ‘Vladímir Maiakovski es va suicidar per amor’.
Obres de videoart

També és autora de la peça de videoart ‘Limpieza’, que forma part de l’exposició virtual confinArt, així com de ‘Santa Bárbara’ i ‘Miss Univers’. Així mateix és impulsora de la revolucionària tècnica de la poesia viral, un projecte artístic ‘online’ que té com a final polititzar.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"