La caixa de ressonància
Quan anàvem a veure Bowie a França amb autocar
Llegint ‘Este no es el libro del Sidecar’, el vibrant relat que commemora els 40 anys de la sala de la plaça Reial, trobo un episodi semioblidat: el viatge que el club va organitzar per assistir a un concert de David Bowie a Frejús, a la Costa Blava. Era la gira ‘Serious Moonlight’, on passejava l’àlbum ‘Let’s dance’: el clímax del Bowie clàssic sucumbint al comerç però disfrutant del seu paper de ‘star’ bronzejat i manejant un catàleg que déu n’hi do.
S’acaben de complir 40 anys de l’expedició, que va ser possible perquè a Sidecar, amb Roberto Tierz al capdavant (autor del llibre), estaven entossudits a veure Bowie, que encara no havia trepitjat Espanya, i van tirar pel dret. Comprar entrades per a un concert a l’estranger era llavors un exercici tortuós, però se les van apanyar per contactar amb el promotor, comprar-li 150 localitats (que van abonar desplaçant-se fins a França i amagant els bitllets al cotxe al travessar la frontera) i contractar no un, sinó tres autocars.
Pagar per menjar-te vuit o deu hores de carretera, assistir a un concert de rock i tornar a l’acabar per arribar a casa i desplomar-te sobre el llit podia semblar llavors una acció pròpia de guillats. Però avui veiem que viatjar per veure un artista s’ha convertit en un acte normal, com sabem a Barcelona, ciutat de carrers presos pels guiris cada vegada que ens visita una estrella pop. Ara amb un mòbil turístic més acomodat per obra i gràcia dels vols de baix cost.
Notícies relacionadesLes rutes per caçar artistes que no venien a Espanya van tenir el seu temps als anys 70 i 80. La revista ‘Popular 1’ va portar els seus lectors a veure Dylan a França i Yes i Bad Company a Londres (aquests, amb avió), i la caravana més aparatosa va ser la que va conduir fins a Bruce Springsteen a Montpeller (1985), organitzada per Jordi Tardà i Catalunya Ràdio, que va omplir 30 autocars. El Sidecar va contractar dos vehicles per anar a veure Nina Hagen a Tolosa i ho va intentar amb U2 (abans de ‘The Joshua Tree’), però, per a sorpresa actual, no va despertar gaire interès i el viatge no va prosperar. I el pub Wawanco va organitzar excursions per caçar bandes de rock dur com Deep Purple i ZZ Top.
Rock’n’roll en règim de carretera i manta davant el guió actual de registre a la web, ‘mail’ de confirmació, codi, llista d’espera, sorteig, oferta de ‘packs’ confusa i estressant, número de targeta bancària i resar perquè el preu no es multipliqui per cinc a l’últim segon. De vegades no estic segur que hàgim sortit guanyant.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- L’Elisabet, mare de bessons amb altes capacitats: «La dificultat no és l’acadèmica, és la social»
- Les relacions transatlàntiques La UE manté l’apaivagament amb Trump malgrat els seus atacs
- L’H, CENTENARI COM A CIUTAT | AL DISTRICTE cultural L’ArtHub de La Caixa fa els primers passos a l’Hospitalet
- Salamandra creixerà 500 metres
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- El PP veu "KO" el Govern i acusa Sánchez d’"encobrir assetjadors"
- Tempesta política L’UCO i la UDEF sembren dubtes de corrupció en el rescat de tres empreses
- Sánchez admet errors amb el protocol d’assetjament del PSOE
- Sondeig del GESOP Polarització en les preferències dels pactes a Extremadura
- La lluita per Andalusia Els plats a l’aire de la candidata Montero
