Vendes

El llibre electrònic en espanyol continua creixent i ja arriba als 119 milions d’euros

  • L’informe anual de Libranda assenyala que el consum del format digital a Espanya va augmentar un 5%

Alerta pel risc de pirateria en llibres electrònics  si no hi ha una oferta àmplia de títols_MEDIA_1

Alerta pel risc de pirateria en llibres electrònics si no hi ha una oferta àmplia de títols_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El llibre electrònic en espanyol continua creixent i el seu mercat ja arriba als 119 milions d’euros. Segons l’Informe Anual del Llibre Digital, realitzat per Libranda, presentat aquest dijous, a Espanya l’any passat el seu consum va augmentar un 5% (4% a escala mundial) després del gran increment que es va produir entre 2019-2021, amb la pandèmia com a punt d’inflexió.

L’estudi de la principal distribuïdora de contingut digital editorial en llengua espanyola al món situa Espanya com a principal mercat de l’‘e-book’ en castellà i concreta que al país es van generar 79 dels 119 milions totals (n’exclou els llibres de text).

L’informe també assenyala que el 6,6% dels llibres que es llegeixen a Espanya ja tenen format digital. Aquesta xifra, no obstant, és molt superior quan es tracta d’una novetat (entre el 15% i el 25%), i en el cas d’alguns títols, s’arriba a assolir el 40%. Per la seva banda, les plataformes de subscripció d’‘e-books’, que en els últims anys havien anat augmentant, veuen per primera vegada un decreixement significatiu respecte a l’any anterior (-15%) i la seva quota queda en el 5,8% el 2022.

Notícies relacionades

Un altre dels aspectes que destaca l’estudi anual de Libranda –que el 2022 ha distribuït 128.000 llibres en llengua castellana i altres llengües cooficials– fa referència a qui ven aquests llibres electrònics. Poca sorpresa, ja que tres quartes parts de les vendes (75,30%) es produeixen a través de les plataformes gegants: Amazon, Apple, Google... De tota manera, l’informe apunta que «les cadenes de llibreries, les llibreries tradicionals i les plataformes ‘online’ independents han experimentat un creixement del 31% i la seva quota arriba al 12,3% del mercat». 

Hàbits

L’informe de Libranda apunta que el temps mitjà de lectura dels usuaris és de quatre hores i que el 75% dels títols que s’adquireixen en format digital són de fons (només el 25% és novetat) i que la ficció continua regnant, amb un 68,79% del consum. Destaquen dins d’aquesta la ficció contemporània (23,51%), la novel·la policíaca (19,42%) i la novel·la romàntica (10,78%). La no-ficció se situa en el 24,71% i són l’autoajuda, les biografies i la cultura els temes buscats. El llibre infantil i juvenil suposa un 6,5% i les sagues juvenils i els llibres educatius de personatges infantils són els que més interessen els lectors.