Crítica de música
El favorable debut de Konstantin Krimmel
L’ascendent baríton alemany es va presentar al Palau amb el Mandelring Quartett

El baríton Konstantin Krimmel ha debutat per partida doble en el cicle de música de cambra del Palau. En dos dies consecutius ha revisat un programa que incloïa obres contemporànies junt amb un quartet i, en una segona cita, el cèlebre cicle dels ‘Liederkreis’ de Schumann amb altres cançons del mateix autor i d’Hugo Wolf.
En el primer concert, dimecres, amb el Mandelring Quartett, Krimmel recuperava un cicle de cançons de Ferran Cruixent (Barcelona, 1976) –artista resident del Palau aquest curs– que es van estrenar el juny de l’any passat: ‘Metaverse I’ consta de set ‘lieder’ amb textos en anglès del mateix compositor que, com el títol indica, remunten al món de la realitat virtual, en aquest cas com a font de riquesa. Els temes tenen noms tan suggerents com ‘Gold mine’, ‘Metaverse’ –potser la més atractiva, amb uns aterridors ‘glissandi’–, ‘Digital prayer’ i, és clar, ‘Game over’. El baríton es va moure com un peix a l’aigua pels textos amb gran dramatisme, excel·lent projecció i bona dicció.
‘Cibercant’
Notícies relacionadesVa ser una altra obra d’aquest autor barceloní la que va obrir el programa, ‘Post lucem’, per a quartet de cordes, escrita durant el confinament i estrenada el 2021. En dos moviments, ‘Libera me’ i ‘Ignis fatuus’, Cruixent rendeix homenatge des de l’avantguarda a Beethoven en aquesta peça que el Mandelring Quartett –Sebastian Schmidt, violí; Nanette Schmidt, violin; Andreas Willwohl, viola; i Bernhard Schmidt, violoncel– va fer seva amb virtuosisme i seguretat, familiaritzat amb el ‘cibercant’, la tècnica en la qual el compositor barreja la tecnologia (una gravació, igual que a ‘Metaverse I’) amb els instruments en una mirada al minimalisme.
El conjunt es va mostrar igual de poderós en el ‘Quartet per a cordes núm. 11, en Fa menor, Op. 95’ o ‘Quartetto serioso’ del geni de Bonn, que va tancar un programa esplèndidament interpretat. Abans, el Mandelring també va unir el seu talent al baríton alemany en els ‘Sieben lieder’ de Liszt que es van escoltar en un arranjament per a aquesta plantilla d’Aribert Reimann. Els cinc van brodar els poemes coronats amb la veu sumptuosa, fresca i bonica de l’ascendent baríton, que, malgrat la seva joventut, va demostrar maduresa interpretativa, expressivitat i complet domini del fraseig.
Ja ets usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- 23 d’abril Una ‘badada’ deixa el diumenge de Sant Jordi sense obertura comercial a Barcelona
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: L’assassí, a més de matar, va mossegar la víctima
- De la mà de Cinesa Arriba la tarifa plana per anar al cine per 15,90 euros al mes
- Guerra d’Ucraïna Les tropes russes perden força a Bakhmut
- Encreuament de dards L’emotiva carta de comiat de Dani Alves i la contundent resposta de Joana Sanz
- Prevenció forestal Prova pionera a Espanya: la Vall d’Aran deixa avançar un incendi per millorar el bosc
- Tornada esperada Keanu Reeves torna a ser John Wick en la nova entrega de la saga
- Fitxatge Duran i Lleida, nou president de la patronal dels supermercats
- Apunt El fons ‘fake’ del Catalangate
- Entrevista Luz Casal: «Pensar que la gent no és bona és una mica antic»