Crítica de música
El favorable debut de Konstantin Krimmel
L’ascendent baríton alemany es va presentar al Palau amb el Mandelring Quartett
![El favorable debut de Konstantin Krimmel El favorable debut de Konstantin Krimmel](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/6a1f4454-bd59-407c-b280-8decbad5bf02_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
El baríton Konstantin Krimmel ha debutat per partida doble en el cicle de música de cambra del Palau. En dos dies consecutius ha revisat un programa que incloïa obres contemporànies junt amb un quartet i, en una segona cita, el cèlebre cicle dels ‘Liederkreis’ de Schumann amb altres cançons del mateix autor i d’Hugo Wolf.
En el primer concert, dimecres, amb el Mandelring Quartett, Krimmel recuperava un cicle de cançons de Ferran Cruixent (Barcelona, 1976) –artista resident del Palau aquest curs– que es van estrenar el juny de l’any passat: ‘Metaverse I’ consta de set ‘lieder’ amb textos en anglès del mateix compositor que, com el títol indica, remunten al món de la realitat virtual, en aquest cas com a font de riquesa. Els temes tenen noms tan suggerents com ‘Gold mine’, ‘Metaverse’ –potser la més atractiva, amb uns aterridors ‘glissandi’–, ‘Digital prayer’ i, és clar, ‘Game over’. El baríton es va moure com un peix a l’aigua pels textos amb gran dramatisme, excel·lent projecció i bona dicció.
‘Cibercant’
Notícies relacionadesVa ser una altra obra d’aquest autor barceloní la que va obrir el programa, ‘Post lucem’, per a quartet de cordes, escrita durant el confinament i estrenada el 2021. En dos moviments, ‘Libera me’ i ‘Ignis fatuus’, Cruixent rendeix homenatge des de l’avantguarda a Beethoven en aquesta peça que el Mandelring Quartett –Sebastian Schmidt, violí; Nanette Schmidt, violin; Andreas Willwohl, viola; i Bernhard Schmidt, violoncel– va fer seva amb virtuosisme i seguretat, familiaritzat amb el ‘cibercant’, la tècnica en la qual el compositor barreja la tecnologia (una gravació, igual que a ‘Metaverse I’) amb els instruments en una mirada al minimalisme.
El conjunt es va mostrar igual de poderós en el ‘Quartet per a cordes núm. 11, en Fa menor, Op. 95’ o ‘Quartetto serioso’ del geni de Bonn, que va tancar un programa esplèndidament interpretat. Abans, el Mandelring també va unir el seu talent al baríton alemany en els ‘Sieben lieder’ de Liszt que es van escoltar en un arranjament per a aquesta plantilla d’Aribert Reimann. Els cinc van brodar els poemes coronats amb la veu sumptuosa, fresca i bonica de l’ascendent baríton, que, malgrat la seva joventut, va demostrar maduresa interpretativa, expressivitat i complet domini del fraseig.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius