Rànquings
A Espanya (i al món) li agrada ‘fustigar’ els ex cantant
Les dues cançons més escoltades són la de Shakira i Bizarrap ‘dedicada’ a Piqué i ‘Flowers’, el tema de Miley Cyrus ple d’amor propi i amb referències al seu exmarit Liam Hemsworth
Dos dies després que Shakira i Bizarrap llancessin la cançó més omnipresent dels últims ¿mesos?, la ‘dedicada’ amb cura a l’exparella de la colombiana Gerard Piqué, Miley Cyrus, la cantant nord-americana exquisidament descarada, va publicar ‘Flowers’, un tema diferent però amb el mateix antagonista en el seu relat personal que la primera, el seu ex. En el cas de l’estrella a què ja pocs associen a Hannah Montana, el destinatari del missatge és l’actor Liam Hemsworth, de qui es va divorciar el 2019 després d’una dècada de relació.
Les dues cançons tradueixen a la seva manera les ‘factures’ i les ruptures doloroses en empoderament. «‘Las mujeres ya no lloran, las mujeres facturan’», diu el vers més icònic de la colombiana, que recorda la immaduresa de Piqué i la seva actual parella («‘a ti te quedé grande; por eso estás con una igualita que tu’»). Mentre que la tornada [traduïda] de ‘Flowers’, amb referències a episodis coneguts la seva relació amb Hemsworth, és: «Puc comprar-me flors; escriure el meu nom a la sorra; parlar amb mi mateixa durant hores; dir coses que no entens».
Són dues maneres diferents de plasmar-ho: del cara a cara desafiador amb el seu ex de Shakira a l’himne a l’amor propi de Miley Cyrus, en una cançó que és un avançament del seu futur vuitè disc ‘Endless summer vacation’ que es publicarà el 10 de març. Miley Cyrus canta a una felicitat trobada sense parella, sense homes.
Notícies relacionadesA Espanya les dues cançons són, des del dia de la seva publicació, un èxit. Ara mateix copen la llista de cançons més escoltades de Spotify Espanya: primer Shakira amb Bizarrap (més de 53 milions de ‘plays’); i, després, Miley Cyrus (més de 30 milions de reproduccions). I en la llista mundial s’intercanvien les posicions. Una figura gegant femenina de cada un dels grans ‘mainstream’, el llatí i l’anglosaxó, a dalt, i cada una dominant el ‘seu’ mercat.
El despit és una mina. Miley Cyrus ha aconseguit amb ‘Flowers’ el millor debut a Espanya d’una artista anglosaxona en la història de Spotify. També ho és a les plataformes Apple Music i Amazon Music.
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Una família, una casa
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Entre tots Mirades constructives cap a la Florida: «Aquest barri és la nostra casa»
- Automobilisme Lando Norris conquista el Mundial de Fórmula 1 i evita el miracle de Verstappen
- Consulta popular Guanya el ‘sí’ a Gósol i el municipi passarà a formar part de la província de Barcelona
- Crisi sanitària Així operen els gossos que rastregen a la recerca de senglars morts per la pesta porcina
- Pesta porcina Experts catalans, espanyols i europeus rastrejaran la possible fuga de la pesta porcina des d’un laboratori
- La legislatura catalana Òscar Ordeig, el conseller amb més ‘aldarulls’ sobrevinguts al Govern
