Reconeixement
Premi Feroz d’Honor per a Pedro Almodóvar
La crítica cinematogràfica espanyola reconeix l’aportació del director manxec, que rebrà el guardó el 28 de gener

Pedro Almodóvar rebrà el premi Feroz d’Honor 2023, concedit per l’Associació d’Informadors Cinematogràfics d’Espanya (AICE), i el recollirà a Saragossa el 28 de gener, durant la desena gala d’aquests guardons, que reconeixen el millor de la collita audiovisual de l’any.
El comitè organitzador dels Feroz 2023 ha decidit atorgar la seva distinció honorífica a Almodóvar per ser «una de les veus més reconeixibles i influents del cine d’autor contemporani», a més de tots els seus Oscars i reconeixements internacionals. «Pedro Almodóvar és universal per ferotge, d’aquí l’evidència del premi», assenyalen els organitzadors en un comunicat.
Renovador
«Fidel a si mateix» des del primer curt fins a l’últim dels seus 22 llargmetratges, Almodóvar va irrompre en el cine per primera vegada en plena ‘movida’ madrilenya i l’AICE remarca especialment aquest verb, «irrompre», perquè suposa ruptura amb «idees florides, mapes equivocats, comportaments rancis, maneres d’altres temps».
«No només ha creat un estil, una manera de veure la vida i fins i tot un adjectiu (almodovarià) per a la llengua espanyola i les seves traduccions corresponents en tots els idiomes, sinó que s’ha entossudit a renovar-se a cada pas», assenyalen.
Almodóvar ja ha obtingut anteriorment tres premis Feroz. El 2020 va recollir els guardons de millor direcció i millor guió per ‘Dolor y gloria’, que també va ser elegida millor pel·lícula dramàtica, i en la seva primera edició, el 2014, va rebre ‘ex-aequo’ l’estatueta al millor tràiler per ‘Los amantes pasajeros’.
Les nominacions a la desena edició dels premis Feroz es donaran a conèixer el 24 de novembre.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés