Format sostenible

Coldplay al cine: els macroconcerts ja es veuen a milers de quilòmetres de distància

  • Gairebé una desena de sales de Barcelona projecten el tercer dels recitals de Coldplay a Buenos Aires

Coldplay al cine: els macroconcerts ja es veuen a milers de quilòmetres de distància

Zowy Voeten

3
Es llegeix en minuts
Ignasi Fortuny
Ignasi Fortuny

Periodista. Principalment, escric sobre música.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

A Barcelona, creguin-me, aquest dissabte s’ha vist quatre turistes coreans gaudint en un cine d’un concert que s’havia celebrat unes hores abans a Buenos Aires. Els culpables d’aquesta peregrinació que uneix tres continents són la banda británica Coldplay, que avui projectava en sales de mig món un, el tercer, dels seus ¡10! recitals a la capital argentina, a l’estadi Monumental. I, bé, en el cas dels esmentats turistes coreans, també hi deu haver tingut alguna cosa a veure l’anunciada aparició en escena de Jin, membre del grup de k-pop BTS, que ha portat el públic a un altre nivell de fanatisme (decibels i plors per tot arreu a Buenos Aires).

Així doncs, els macroconcerts, aquells espectacles que se solen seguir a través de pantalles gegants col·locades al voltant d’un escenari a centenars de metres de la teva localitat, ja es poden seguir des de molt més lluny: milers de quilòmetres de distància.

Desena de sales

Això ha passat avui a gairebé una desena de sales de cine de Barcelona i unes 3.500 de tot el món. En concret, a 75 països, numerats un per un –començant per la A d’Andorra– pel líder de Coldplay, el sempre somrient Chris Martin, en una de les seves primeres xerrades. Al cine Bosque de Gràcia (entrades a 15 euros, un preu que bé pot valer un concert en viu), l’espectacle musical enllaunat –en part del món ha sigut en ‘streaming’, però aquí no per una qüestió horària– s’han reunit més de mig centenar llarg de persones a l’hora de fer la migdiada. Sí, bastants més que en altres sales de multicines a les quatre de la tarda d’un dissabte enmig d’un pont.

La sessió arrenca amb el curiós ‘divertiment’ d’esperar que comenci un concert veient gent esperant que, al seu torn, comenci un concert que se celebra a l’altra punta del món. Tot i que el xou comença ràpid, el so dubta a l’inici però es recompon i els espectadors carburen a bon ritme: ja en la cinquena cançó un bon grapat de persones s’aixeca per ballar ‘Viva la vida’. ¡Quines coses es veuen al cine!

Vídeos i ‘selfies’

Notícies relacionades

També es canta, s’aplaudeix i es fan vídeos i ‘selfies’ per a les xarxes socials del tipus «jo hi vaig ser» (vaig ser al cine Bosque, concretament). I es parla, és clar, d’una cosa que als concerts en viu també passa sovint. Mentrestant, a Buenos Aires, a l’estadi del River Plate, el públic, entregat a Chris Martin i les seves peticions, aprofita la mínima pausa per cridar a l’uníson «Argentina, Argentina». Cada un fa el seu paper. Martin, per cert, aprofita per demanar que durant una cançó la gent deixi el telèfon a la butxaca.

L’espectacle que Coldplay portarà a Barcelona al maig (quatre xous en total) és –atenció, un petit espòiler– el festival de les llumetes led (els assistents porten polseres intel·ligents que s’encenen a joc amb la cançó que toqui), els focs artificials, el confeti (des del primer moment ja hi ha confeti per tot arreu) i els missatges d’amor i bonisme. ‘Everybody is an alien somewhere’ («tothom és un extraterrestre en alguna banda»), porten a la samarreta Martin i la resta de la banda. Tot això és un conglomerat consistent en pantalla que fa que durant les més de dues hores que dura el concert, a més de 10.400 quilòmetres, un no pensi gaire que és l’hora de prendre un altre cafè.