Equipament
¿Necessita Barcelona un «elefant» com la Biblioteca Pública de l’Estat?
Govern, Generalitat i Ajuntament de Barcelona exposen les seves idees sobre el macroequipament «maleït» de la ciutat, per fi en marxa i amb data d’entrega el 2027

La xarxa de biblioteques públiques de Barcelona consta de 40 centres que sumen gairebé dos milions i mig de documents (exactament 2.455.515 dimecres passat). La ràtio de documents per habitant de la ciutat és d’1,5, la recomanada pels estàndards internacionals per a poblacions de la mida de la capital catalana. I els barcelonins tenen una biblioteca a una mitjana d’entre 15 i 20 minuts a peu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Temes:
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?
- Sector bancari Així va celebrar el Sabadell el desenllaç de l’opa: copes i una conga a l’oficina
- Gira "Tantas Cosas que contar" La Oreja de Van Gogh, amb Amaia Montero de nou, torna als escenaris: concert al Sant Jordi el 2026
- Ports El Port de Tarragona participa en dos projectes relacionats amb el desplegament de drons en entorns portuaris