Festivals
Dua Lipa tanca el Rock in Rio en una jornada dedicada a les dones artistes
La brasilera Rita Ora, les nord-americanes Megan Thee Stallion i Macy Gray, i les brasileres Ivete Sangalo i Ludmilla van ser els altres plats forts de la jornada
La britànica Dua Lipa, una de les actuals reines mundials del pop, va abaixar aquest diumenge el teló del Rock in Rio després de 250 concerts en set jornades, en una nit en què tots els escenaris del festival de Rio de Janeiro van servir de vitrina amb exclusivitat per a poderoses veus femenines.
La setena jornada de la nova edició del Rock in Rio al Brasil, destinada a «apoderar les artistes dones», ha tingut com a grans atraccions aquesta nit, a més de Dua Lipa, la també cantant britànica d’origen kosovar Rita Ora, les nord-americanes Megan Thee Stallion i Macy Gray, i les brasileres Ivete Sangalo i Ludmilla.
Dua Lipa va oferir a Rio de Janeiro una versió lleugerament modificada de la seva gira ‘Future Nostalgia’, en la qual promou el disc del mateix nom que va llançar el 2020, tot i que va incloure en el repertori els seus primers èxits, com ‘New Rules’, i les seves associacions amb Elton John (‘Cold heart’) i Calvin Harris (‘One kiss’).
El concert de la dona més escoltada a Spotify arreu del món i la tercera artista més famosa a la plataforma va oferir un resum de les cançons que componen ‘Future nostalgia’, que reprenen la disco music de les dècades de 1970 i de 1980 però amb una versió més futurista i amb lletres sobre les seves angoixes.
El contagiós ritme de les seves cançons, lògicament, va posar a ballar els 100.000 espectadors que van acudir a la Ciutat del Rock aquest diumenge per acomiadar el festival musical, especialment amb els èxits ‘Physical’, amb el qual va obrir la presentació, i ‘Break my heart’ i ‘Levitating’.
El Rock in Rio es va acomiadar fins a la seva pròxima edició, el 2024, amb la cantant britànica de 27 anys interpretant ‘Don’t start now’, el seu més gran èxit, per al deliri dels seus admiradors.
L’estrella dels últims Grammy
La rapera nord-americana Megan Thee Stallion no només va emocionar el públic a l’aparèixer vestida amb una disfressa de ballarina d’escola de samba del Carnaval de Rio de Janeiro, sinó també al pujar a l’escenari diversos admiradors per cantar i ballar amb ella quan va interpretar ‘Budget’ i Kitty Kat’.
La principal estrella de la passada edició dels Grammy, en els quals va rebre tres premis, va incloure en el seu repertori les cançons ‘WAP’, que va produir en associació amb Cardi B; ‘Savage remix’, fruit de la seva associació amb Beyoncé, i, lògicament, ‘Sweetest pie’, precisament amb Dua Lipa.
La rapera va inciar el seu concert amb ‘Realer’, èxit del seu primer àlbum comercial (‘Fever’, 2019), abans de començar a destacar les cançons del seu últim disc, ‘Traumazine’, per a la qual cosa va haver de desfer-se de la pesant disfressa que dificultava les seves coreografies.
I en la jornada d’empoderament femení no es va abstenir de criticar el masclisme. «El meu cos, la meva decisió. Mostrem el dit del mig a aquests homes i diguem-los que es fotin», va dir.
Rita Ora, de 27 anys, va aprofitar la seva primera actuació al Rock in Rio per mostrar la seva poderosa veu i la seva col·lecció d’èxits pop.
La cantant va obrir el seu concert amb la introducció de ‘Ritual’, la seva col·laboració amb Tiesto el 2019, i amb l’animada ‘Big’, producte de la seva associació amb David Guetta, abans de posar el públic a ballar amb ‘I’ll never let you down’, un dels seus més grans èxits.
De seguida va interpretar les principals cançons dels seus dos discos, principalment de ‘Phoenix’ (2018) i es va posar el públic a la butxaca al portar com a convidada la cantant Pabllo Vittar, a qui va qualificar com «un dels artistes brasilers més grans que conec» i amb qui va cantar ‘Amor de quenga’.
I la nord-americana Macy Gray, autora de la clàssica ‘I try’, va mostrar que, als 55 anys, encara té la veu plena i intensa que la va fer famosa.
Gray va començar el seu concert interpretant la cançó ‘A mulher do fim do mundo’ en homenatge a la cantant brasilera Elza Soares, morta el gener passat i que va arribar a ser considerada la veu femenina més important del Brasil el segle passat.
La nord-americana no només va interpretar els seus principals èxits, com ‘Relating to a psychopath’ i ‘Why didn’t you call me’, com la seva versió de clàssics d’altres artistes com ‘Take with u’ (Prince), ‘Creep’ (Radiohead) i ‘Do you think I’m sexy’ (Rod Stewart). I va acabar, lògicament, amb ‘I try’.
La nova edició del Rock in Rio, la vint-i-unena en la seva història i la novena a la ciutat brasilera on va néixer el 1985, va concloure aquest diumenge després de set jornades de música. El festival va comptar amb concerts els dies 2, 3, 4, 8, 9, 10 i 11 de setembre.
Notícies relacionades
En l’edició d’aquest any també s’hi van presentar bandes com Iron Maiden, Guns N’ Roses, Coldplay, Green Day, Justin Bieber, Demi Lovato, Post Malone, Camila Cabello i Avril Lavigne.
- Dolços i salats Més enllà de la mona de Pasqua: els altres plats típics de Catalunya aquesta Setmana Santa
- Finances personals Arcadio Barrera, jubilat, demana justícia: «No volem escoltar més sobre tràmits i sobre esperes interminables»
- Eleccions andaluses Acord perquè Podem s’integri a Per Andalusia amb IU i Sumar per a les eleccions autonòmiques
- Incendis Un home de 78 anys pateix cremades a pràcticament la meitat del cos en un incendi a Sant Feliu de Guíxols
- Mobilitat sostenible El Govern preveu reduir 6.000 tones d’emissions de CO2 a l’any amb el pla de xoc del bus interurbà
