Festival de Venècia

Nicolas Winding Refn s’endinsa en el seu personalíssim univers a ‘Cowboy de Copenhague’

Nicolas Winding Refn s’endinsa en el seu personalíssim univers a ‘Cowboy de Copenhague’

Tiziana Fabri

1
Es llegeix en minuts

La segona telesèrie creada per Nicolas Winding Refn, ‘Cowboy de Copenhague’, pot considerar-se un connector entre les crues intrigues criminals que va dirigir al principi de la seva carrera, que componen la trilogia ‘Pusher’, i els hiperestilitzats ‘neo-noirs’ –‘Drive’ (2011), ‘Solo Dios perdona’ (2013), ‘The neon demon’ (2016)– que l’han confirmat com un dels estetes més inconfusibles del cine actual. «Jo més aviat diria que, si no hagués fet ‘Pusher’ fa 20 anys i volgués fer-la avui, s'assemblaria molt a ‘Cowboy de Copenhague’», comenta el director danès.

Mentre contemplen un equip de dones inicialment atrapades en una xarxa d’explotació sexual que emprenen un excitant viatge a la recerca de l’alliberament i la venjança, els sis episodis que componen la primera temporada de la sèrie –Refn assegura que hi haurà dues temporades més, totes produïdes per Netflix– ofereixen una estimulant barreja de gèneres com el western, el thriller, el conte de fades, el cine negre i les aventures de superherois. «Crec que les meves ficcions recreen els estats d’ànim que travesso al llarg de cada dia», explica el director. «Normalment comença com una pel·lícula de terror, i després pot convertir-se en un relat de ciència-ficció; després, quan una de les meves filles em clava una bronca, passa a adquirir els contorns d’un drama familiar, i a la tarda pot transformar-se en pur suspens. El to dramàtic de la meva vida canvia de forma espontània i imprevisible, i això determina les històries que explico».