Festival de Venècia
Nicolas Winding Refn s’endinsa en el seu personalíssim univers a ‘Cowboy de Copenhague’

La segona telesèrie creada per Nicolas Winding Refn, ‘Cowboy de Copenhague’, pot considerar-se un connector entre les crues intrigues criminals que va dirigir al principi de la seva carrera, que componen la trilogia ‘Pusher’, i els hiperestilitzats ‘neo-noirs’ –‘Drive’ (2011), ‘Solo Dios perdona’ (2013), ‘The neon demon’ (2016)– que l’han confirmat com un dels estetes més inconfusibles del cine actual. «Jo més aviat diria que, si no hagués fet ‘Pusher’ fa 20 anys i volgués fer-la avui, s'assemblaria molt a ‘Cowboy de Copenhague’», comenta el director danès.
Mentre contemplen un equip de dones inicialment atrapades en una xarxa d’explotació sexual que emprenen un excitant viatge a la recerca de l’alliberament i la venjança, els sis episodis que componen la primera temporada de la sèrie –Refn assegura que hi haurà dues temporades més, totes produïdes per Netflix– ofereixen una estimulant barreja de gèneres com el western, el thriller, el conte de fades, el cine negre i les aventures de superherois. «Crec que les meves ficcions recreen els estats d’ànim que travesso al llarg de cada dia», explica el director. «Normalment comença com una pel·lícula de terror, i després pot convertir-se en un relat de ciència-ficció; després, quan una de les meves filles em clava una bronca, passa a adquirir els contorns d’un drama familiar, i a la tarda pot transformar-se en pur suspens. El to dramàtic de la meva vida canvia de forma espontània i imprevisible, i això determina les històries que explico».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya