Instal·lació
Primeres imatges de les portes escultòriques de Jaume Plensa al Liceu
La col·locació de les tres peces ha captat l’atenció dels qui passejaven per la Rambla. La inauguració oficial es farà al setembre, coincidint amb la tornada a l’activitat al coliseu

Les portes escultòriques d’acer inoxidable de Jaume Plensa a l’entrada del Liceu ja estan col·locades al coliseu de la Rambla. Tot i que el muntatge definitiu no encara s’ha acabat, aquest dimarts ja s’ha pogut veure com quedaran els tres elements impressionants fets per l’artista català, que ha seguit de prop els treballs. La col·locació ha captat l’interès de molts dels qui passejaven davant l’originalitat de les grans estructures, de mitja tona cadascuna. La inauguració està prevista per al setembre, coincidint amb el retorn de l’activitat al Liceu. Fins aleshores, quedaran cobertes amb una lona.
Batejades amb el nom de ‘Constel·lacions’, són «un homenatge al Liceu, a la música, a les reixes de Gaudí i també a Miró, que és aquí a prop», va comentar Plensa amb referència al mosaic d’aquest últim artista al Pla de l’Os, en la presentació del projecte el mes de maig passat. «També és un homenatge a la diversitat de la Rambla, que és l’artèria de la diversitat de Barcelona». Per això la peça reflexa està feta a base de lletres d’alfabets de moltes cultures.
Més enllà de donar un segell especial a l’edifici, la funció de les portes serà impedir que es quedin persones al porxo durant la nit, com sol passar. Tot i que es disculpés públicament per les seves «desafortunades paraules», així va descriure en el seu dia Víctor García de Gomar la problemàtica en l’entrada del Liceu. «De vegades ens trobem en l’infern. Cal protegir aquest espai per no ser còmplice de coses que passen aquí: des de gent que es punxa heroïna o gent que vol dormir fins a situacions com violacions i prostitució».
Notícies relacionadesGustavo Dudamel obrirà la temporada el 20 de setembre amb un concert, la ‘Novena simfonia’ amb l’Orquestra de l’Opera Nacional de París. L’endemà, el Liceu acollirà la primera òpera de la temporada 2022-23, ‘Don Pasquale’, de Donizetti, en una versió de Damiano Michieletto ,que trasllada l’acció a un rodatge cinematogràfic.
Aleshores no només hauran d’estar a punt les portes de Plensa, sinó també les noves butaques del Liceu, que s’han començat a renovar aquest mes d’agost.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya