Art
Jaume Plensa rendeix homenatge a la diversitat en les seves portes escultòriques per al Liceu
L’artista mostra la maqueta de la seva obra per al coliseu líric de la Rambla
Jaume Plensa canviarà la imatge exterior del Liceu amb la instal·lació de ‘Constel·lacions’, unes portes creades amb símbols i lletres a tall d’escultura. Aquesta obra d’art es col·locarà als tres arcs de la porta d’entrada per al públic que hi entra per la Rambla. «És un regal per a la ciutat, perquè ennobleix la Rambla. Serà un record del 175è aniversari del Liceu», ha dit el president de la Fundació del Gran Teatre del Liceu, Salvador Alemany.
L’objectiu és estrenar les portes escultòriques de Plensa quan s’aixequi el teló la temporada vinent. La peça dialogarà amb la façana de fa 175 anys del coliseu líric, obra de l’arquitecte Oriol Mestres.
«El Liceu de les Arts mostra com els artistes són profetes», ha assenyalat Víctor García de Gomar, director artístic del Liceu. «L’art no serveix per a res, per això és tan important», diu sempre Plensa. Aquest dilluns, al parlar de les portes, ha indicat: «Odio la paraula ‘porta’. Tot el que tanca em posa nerviós». Però les tres que ha dissenyat són «orgàniques» i deixen entreveure tot el que hi ha a l’altre costat.
L’artista no tenia temps per fer l’obra, però la pandèmia l’hi va brindar. «És un homenatge al Liceu, a la música, a les reixes de Gaudí i també a Miró, que és aquí a prop –ha comentat Plensa en relació amb el mosaic del Pla de l’Os–. I també és un homenatge a la diversitat de la Rambla, que és l’artèria de la diversitat de Barcelona.» Per això la peça reflecteix alfabets de moltes cultures. «S’obren aixecant-se i llavors projecten ombres a terra, de manera que la gent caminarà per sobre de les ombres abans d’entrar [al Liceu]. Serà màgic, com el món del teatre», ha avançat.
Director escènic
Notícies relacionadesAixí mateix, s’han pogut veure al Foyer del Liceu els dissenys de vestidor i escenografia creats per Plensa per a l’obra ‘Macbeth’ que el tindrà com a director escènic. I són una meravella.
«‘Macbeth’ és la dualitat cos-ànima. És la millor definició d’escultura –ha explicat Plensa–. Quan Víctor [García de Gomar], en plena pandèmia, em va oferir fer ‘Macbeth’, escrita també en una pandèmia a Londres, vaig començar a dibuixar com un boig». «He volgut fer una òpera completament mental –ha afegit–, en què puguem veure’ns a nosaltres».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- GAZA Sánchez demana a Eurovisió que no permeti la participació d'Israel al festival
- FLICK SE CITA AMB DECO I BOJAN La remodelació del Barça que ve: «Sé el que vull, s’ha de millorar»
- Bàrbara Munar: «Un 80% del control sobre l’envelliment depèn de l’estil de vida»
- Previsions econòmiques Brussel·les millora lleugerament les previsions de creixement per a Espanya malgrat les tensions comercials
- Baralla a cops de destral i pales a Lloret de Mar