Art
Jaume Plensa rendeix homenatge a la diversitat en les seves portes escultòriques per al Liceu
L’artista mostra la maqueta de la seva obra per al coliseu líric de la Rambla
Jaume Plensa canviarà la imatge exterior del Liceu amb la instal·lació de ‘Constel·lacions’, unes portes creades amb símbols i lletres a tall d’escultura. Aquesta obra d’art es col·locarà als tres arcs de la porta d’entrada per al públic que hi entra per la Rambla. «És un regal per a la ciutat, perquè ennobleix la Rambla. Serà un record del 175è aniversari del Liceu», ha dit el president de la Fundació del Gran Teatre del Liceu, Salvador Alemany.
L’objectiu és estrenar les portes escultòriques de Plensa quan s’aixequi el teló la temporada vinent. La peça dialogarà amb la façana de fa 175 anys del coliseu líric, obra de l’arquitecte Oriol Mestres.
«El Liceu de les Arts mostra com els artistes són profetes», ha assenyalat Víctor García de Gomar, director artístic del Liceu. «L’art no serveix per a res, per això és tan important», diu sempre Plensa. Aquest dilluns, al parlar de les portes, ha indicat: «Odio la paraula ‘porta’. Tot el que tanca em posa nerviós». Però les tres que ha dissenyat són «orgàniques» i deixen entreveure tot el que hi ha a l’altre costat.
L’artista no tenia temps per fer l’obra, però la pandèmia l’hi va brindar. «És un homenatge al Liceu, a la música, a les reixes de Gaudí i també a Miró, que és aquí a prop –ha comentat Plensa en relació amb el mosaic del Pla de l’Os–. I també és un homenatge a la diversitat de la Rambla, que és l’artèria de la diversitat de Barcelona.» Per això la peça reflecteix alfabets de moltes cultures. «S’obren aixecant-se i llavors projecten ombres a terra, de manera que la gent caminarà per sobre de les ombres abans d’entrar [al Liceu]. Serà màgic, com el món del teatre», ha avançat.
Director escènic
Notícies relacionadesAixí mateix, s’han pogut veure al Foyer del Liceu els dissenys de vestidor i escenografia creats per Plensa per a l’obra ‘Macbeth’ que el tindrà com a director escènic. I són una meravella.
«‘Macbeth’ és la dualitat cos-ànima. És la millor definició d’escultura –ha explicat Plensa–. Quan Víctor [García de Gomar], en plena pandèmia, em va oferir fer ‘Macbeth’, escrita també en una pandèmia a Londres, vaig començar a dibuixar com un boig». «He volgut fer una òpera completament mental –ha afegit–, en què puguem veure’ns a nosaltres».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Un Flick mai vist albira el clàssic
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari
- Futbol El Marroc oposita a gran potència
- Guardó Ramon Besa, distingit amb el premi Ofici de Periodista