Innovadora proposta musical
El Liceu estrena quatre òperes de cambra en el seu projecte ‘Òh!pera’
Les peces, de mitja hora de durada, van convertir el Gran Teatre per una nit en un laboratori musical
![El Liceu estrena quatre òperes de cambra en el seu projecte ‘Òh!pera’ El Liceu estrena quatre òperes de cambra en el seu projecte ‘Òh!pera’](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/a5547942-f4b9-4992-bacc-1c91b4e9f825_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Amb un gran èxit, el Liceu ha presentat aquesta iniciativa, que promou la creació lírica, i programa l’estrena absoluta de quatre ‘micro òperes’. En una vetllada motivadora i nova, amb els espectacles –excel·lentment produïts– oferts de manera consecutiva en diferents espais del Gran Teatre, ‘Òh!pera’ s’ha transformat en un laboratori que ha donat a llum propostes de gran interès, cada una d’una mitja hora de durada. Els primers quatre compositors dels vuit seleccionats per Barcelona Creació Sonora de l’ICUB per a aquest projecte s’han mogut per camins i llenguatges molt personals.
‘Òh!pera’ ha arrencat en el Foyer amb ‘Entre los árboles’, de José Río-Pareja i llibret de Juan Mayorga, amb una règia de Nao Albet que no ha ajudat a clarificar la trama en una proposta escènica plena de símbols a càrrec d’alumnes de l’Escola Massana. L’òptim marc musical, integrat per violoncel, acordió i arpa, més alguna de les veus solistes vocalitzant a tall d’eco emocional, ha sigut defensat amb talent per José Manuel Guinot i Jorge Juan Morata i, en menor mesura, per una inintel·ligible Andrea Megías.
Proposta performativa
En el Saló dels Miralls s’ha pogut veure ‘L’ocell redemptor’, una proposta ‘performativa’ amb partitura i llibret de Fabià Santcovsky i una única intèrpret, Adriana Aranda, que canta poc i declama molt, amb la veu i els instruments manipulats amb electrònica. Dirigit per Marc Chornet, el muntatge, de ‘look’ impressionant (EINA, Centre de Disseny i Art), transforma la sala en el cervell d’un ordinador que col·lapsa; el que explica l’obra, tanmateix, ha resultat del tot inintel·ligible.
Notícies relacionadesNatàlia Sánchez, Cristina Tena i Pau Camero han interpretat el millor de la vetllada, ‘The fox sisters’, de Marc Migó i llibret de Lila Palmer (teatrí del Conservatori Liceu), amb ‘regia’ de Silvia Delagneau a càrrec d’una fantàstica posada en escena, un vestuari genial i una caracterització de premi (BAU-Centre Universitari de Disseny). Migó es llueix amb una obra impactant i ben resolta que ha de tenir més recorregut, excel·lentment defensada pels cantants, el trio de cordes i l’enginyós ús d’elements gravats. S’ha ovacionat.
‘Shadow. Eurydice says’, de Núria Giménez-Comas (en el Foyer), és un ‘tour de force’ per a la solista, Helena Ressureiçao, sense parar en aquest complex monòleg en el qual la ‘mezzo’ ha demostrat un domini absolut del personatge i de l’extens text. L’obra, amplificada, es torna musicalment repetitiva davant tant clímax i fa més olor de ‘musical’ que d’òpera. Marc Antolí ha brindat una correcta rèplica i la direcció d’ Alicia Serrat s’ha emmarcat en un ardu treball plàstic de l’escola Elisava.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius