Crítica de música
Sau30, fidels a l’esperit de Sau al Palau
El grup capitanejat per Pep Sala va evocar la formació mare amb la pulcra revisió dels seus clàssics i el cançoner del nou disc, de sonoritat homologable, ‘Mil i una nits i uns quants dies’

La reunió d’amics que, el 2017, va donar peu a una tornada oficiosa de Sau sota la marca Sau30 ja té aspecte de grup normal i actiu, i després del ‘revival’ ha arribat el disc de cançons noves, ‘Mil i una nits i uns quants dies’, que va emmarcar el concert d’aquest dijous al Palau. Nit de reafirmació d’una generació de músics i de públic, i d’un so històric a què la banda no renuncia, ja que les noves cançons reviuen el vell esperit sense complexos ni pretensions de modernització.
Peces aquestes que van bascular entre el ‘riff’ guitarrer de ‘Trossets de mi’ i el simpàtic mig temps ‘El dia menys pensat’; el miratge dels vuitanta, banyat en sintetitzadors, de ‘Potser és allò que en diuen fer-es gran’, i una flagrant lleugeresa com ‘Color de sang’. Al seu dia, Sau va cultivar alhora la sonoritat adulta (d’un rock atemporal d’FM) i la tonada amb brots juvenils, i el nou repertori va preservar aquest equilibri, avenint-se així molt amb els números clàssics, que n’hi va haver, sobretot, procedents dels àlbums ‘Quina nit’ (1990) i ‘El més gran dels pecadors’ (1991).
Notícies relacionadesAquests van ressorgir amb maneres pulcres, a càrrec dels músics originals, amb Pep Sala al capdavant, còmplices com el fi guitarrista Josep Lluís Pérez (extitular de la saga Los Burros-El Último) i convidats com la violinista Simone Lambregts. De cobrir en la mesura possible l’absència de Carles Sabater es va encarregar Jonathan Argüelles, precís i elegant dins de les coordenades del paperot, en aquestes cançons que al seu dia van aplicar al català motllos lírics de la música ‘anglo’, com ‘Envia’m un àngel’ i ‘Tu encens el meu foc’. I tot i que és desconegut el futur que li esperi a Sau30, sí sabem que Sau té, per aquest ‘Boig per tu’ que va inflamar el Palau, un lloc assegurat als annals de la nostra música.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- El PSOE atia el president del PP pel seu silenci davant "la venda de lleis"
- Feijóo, sense citar Montoro, defensa "investigar el que calgui investigar"
- "S’ha de consensuar amb C. M."
- La xacra de la corrupció El Ministeri d’Hisenda destitueix dos càrrecs imputats en el cas Montoro
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’