Televisió

Fuga de subscriptors a Netflix

  • La plataforma perd 200.000 abonats i els seus beneficis s’estanquen

Fuga de subscriptors a Netflix

MIKE BLAKE

3
Es llegeix en minuts
EFE

Netflix va perdre 200.000 subscriptors durant el primer trimestre del 2022, període en què va obtenir uns beneficis nets de 1.597 milions de dòlars, per sota dels 1.706 que va aconseguir durant els tres primers mesos de l’any anterior. Immediatament després que l’empresa anunciés aquest dimarts la seva primera reducció en el nombre de clients després de més d’una dècada, les seves accions van caure un 28% en les operacions electròniques posteriors al tancament dels parquets novaiorquesos.

La pèrdua de 200.000 abonats va quedar molt lluny de les previsions de Netflix per a l’arrencada del 2022, que esperava afegir 2,5 milions de clients arreu del món. «A curt termini no estem augmentant els ingressos tan ràpid com ens agradaria», va admetre la companyia, amb seu a Los Gatos (Califòrnia, EUA), en una carta dirigida als seus inversors.

En l’actualitat, Netflix compta amb 221,64 milions d’abonats al seu servei de ‘streaming’ arreu del món, però a mesura que augmenta la competència, la seva capacitat d’atraure nous clients està disminuint, ja que el 2021 va registrar el menor creixement dels últims tres anys. Així, en les previsions per al pròxim trimestre ha rebaixat les seves expectatives i anticipa la pèrdua de més de 2 milions d’abonats.

L’empresa va vincular el seu estancament a l’aparició de nous competidors, com Disney i Apple, però també va recordar que la suspensió del seu servei a Rússia va tenir com a conseqüència la pèrdua de 700.000 abonats d’aquest país. Si no hagués pres aquesta decisió, el balanç d’aquest trimestre hauria sigut diferent, amb 500.000 nous usuaris, va insistir la companyia. La inflació, la inestabilitat política per la guerra d’Ucraïna i la paralització de rodatges per l’impacte del coronavirus són altres motius amb què Netflix va justificar els seus resultats.

En total, l’empresa va facturar en el primer trimestre del 2022 gairebé 7.868 milions de dòlars, més que en el mateix període de l’any anterior, però el seu marge de beneficis va caure al 25% davant el 27% del 2021.

Netflix acusa els usuaris que comparteixen comptes

Notícies relacionades

Així mateix, Netflix va admetre que la possibilitat que ofereix als seus usuaris de compartir un compte entre diverses llars està minvant sensiblement el seu creixement. «La nostra relativament alta penetració a les llars [incloent-hi la gran quantitat de llars que comparteixen comptes], combinada amb la competència, està generant dificultats per al creixement dels ingressos», va assenyalar. D’acord amb les seves dades internes, dels gairebé 222 milions de comptes de pagament actius a Netflix, més de 100 milions es comparteixen entre més d’una persona o família. El mes passat, la companyia va iniciar un programa pilot a Xile, Costa Rica i el Perú que cobrarà un import addicional a aquells usuaris que comparteixin les credencials del seu compte amb persones que visquin fora de la llar. De moment no hi ha notícies de la seva implementació en altres mercats.

Tot i així, Netflix va treure pit del seu lideratge en el món del ‘streaming’ i va destacar que la segona temporada de ‘Los Bridgerton’, estrenada fa unes setmanes, va ser la sèrie en anglès més vista de la seva història amb més de 627 milions d’hores reproduïdes, d’acord amb les seves mètriques internes. No obstant, en l’apartat cinèfil, Netflix va perdre la cursa per convertir-se en la primera plataforma a guanyar l’Oscar a la millor pel·lícula, ja que Apple TV+ ho va aconseguir aquest any amb ‘CODA’. «La clau del nostre èxit ha sigut la capacitat de crear increïble entreteniment arreu del món, presentar-lo de manera molt personalitzada i guanyar més visualitzacions que els nostres competidors», va afirmar l’empresa.