Obituari Obituari Informa de la defunció d'un individu, proporcionant un relat imparcial de la vida, controvèrsies i èxits de la persona.
Mor la Premi d’Honor Maria Antònia Oliver amb 75 anys
L’autora mallorquina, una de les més destacades de les lletres catalanes, va formar part del col·lectiu Ofèlia Dracs

Amb 75 anys i a la seva Mallorca natal, ha mort Maria Antònia Oliver (Manacor, 1946), una de les escriptores més destacades de la literatura en català, que va formar part del col·lectiu Ofèlia Dracs i va ser reconeguda el 2016 amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.
Oliver va publicar la primera novel·la el 1970 i des d’aleshores va escriure novel·les, contes, teatre, articles, traduccions i guions per a cine. Entre les seves obres figuren ‘Cròniques de la molt anomenada ciutat de Montcarrà’, ‘El vaixell d’Iràs i no tornaràs, ‘Estudi en Lila’, ‘Joana E.’ i ‘Negroni de ginebra’.
Després de 30 anys a Barcelona, l’escriptora s’havia retirat a Mallorca fa uns 25 anys i havia iniciat un llarg període de silenci literari. Ho feia després de dos cops durs: un trasplantament de cor el 1997 per una malaltia cardíaca i la mort, l’any següent, del seu company durant tres dècades, el també escriptor Jaume Fuster.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Medi ambient L'estiu de 2025 és el segon més càlid de la història a Catalunya: rècords de calor i nits tropicals
- Tornada al col·le a Catalunya Gairebé 84.000 professors tornen aquest dilluns a les aules amb la mirada posada a millorar la comprensió lectora de l’alumnat
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó