Referència culta

¿Com s’ensenya un pit a l’estil Delacroix? Responem a la cita de Rigoberta Bandini

La cantant cola una picada d’ullet pictòrica a la cançó ‘Ay mamá’, finalista del Benidorm Fest

¿Com s’ensenya un pit a l’estil Delacroix? Responem a la cita de Rigoberta Bandini

Eugéne Delacroix, “La Libertad guiando al Pueblo”. Óleo sobre tela, 1830

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Rigoberta Bandini vol ser massiva però sense renunciar del tot a una aura ‘indie’. El cognom artístic de Paula Ribó està birlat a l’escriptor John Fante, creador del personatge Arturo Bandini, poques coses hi ha més de culte, i el seu himne a les mamelles i les mares ‘Ay mamá’ no podia deixar de tenir una picada d’ullet cultivada. Si bé en un percentatge elevadíssim de les cançons urbanes actuals hi ha adoració per la mare o la mama, a la clàssica manera del tatuatge ‘amor de mare’ habitualment, només a ‘Ay mamá’ se cita Delacroix, en una triple rima fantàstica: «‘Paremos la ciudad / Sacando un pecho fuera al puro estilo Delacroix / Mamá, mamá, mamá’». Potser la final del Benidorm Fest d’aquest dissabte enviï a Eurovisió una cançó amb referència pictòrica.

Eugène Delacroix (1798-1863) va ser un pintor romàntic francès sobre qui no ens estendrem, pot el lector consultar la Viquipèdia.

Només dues coses.

Notícies relacionades

La primera, que és la que compta ara: el seu quadro ‘La Llibertat guiant el poble’, també conegut com ’La barricada’ (1831), li va valer la Creu de la Legió d’Honor. Mamella i mitja a l’aire, alçada la bandera francesa amb la mà dreta, guia ‘madame’ Llibertat el poble cap al seu alt destí. És la imatge icònica de la Revolució Francesa. En resum: un pit (i mig) a l’estil Delacroix s’ensenya amb naturalitat i orgull, fins i tot enmig de la batalla.

I la segona: Delacroix va ser model per a ‘El rai de la Medusa’, quadro de Théodore Géricault que també va tenir el seu moment pop a la portada de ‘Rum, sodomy and the lash’, de The Pogues.