Repte artístic
Mireia Mambo, de monja a estrella del pop
Va protagonitzar ‘Sister Act’ i acaba de tornar a Barcelona per emular Whitney Houston amb el musical ‘El guardaespaldas’, al Teatre Coliseum
«M’encanta Londres però allà fer un paper protagonista és difícil», admet la intèrpret barcelonina
L’última vegada que va estar a Barcelona Mireia Mambo va protagonitzar el musical ‘Sister Act’ al Tívoli. Acaba de tornar a un altre gran teatre de la ciutat, el Coliseum, amb ‘El guardaespaldas’, on encarna un rol que va interpretar al cine la megaestrella del pop Whitney Houston. «Per a mi existeix una enorme sintonia amb el rol de Rachel», afirma aquesta admiradora de la malaguanyada Whitney Houston (1911-2012). «És una dona empoderada. Pensa que ho controla tot i que pot fer-ho tot sola, però s’adona que demanant ajuda i treballant en equip tot surt millor», assenyala Mambo.
Han passat set anys des de ‘Sister Act’. Després d’aquella producció va treballar principalment a Londres, tot i que també la vam veure a ‘Scaramouche’, al Victòria. L’últim espectacle en què va participar quan van reobrir els teatres del West End va ser ‘Hairspray’ i abans va estar a ‘Motown, the musical,’ ‘West Side Strory’ i ‘Evita’, entre d’altres. «M’encanta Londres però allà fer un paper protagonista és difícil», admet. I el seu de Rachel Marron, la superba superestrella pop que interpreta a ‘El guardaespaldas’, no és un paper qualsevol: «És un paperàs».
El musical es basa en el film de 1992 dirigit per Mick Jackson i protagonitzat per l’enyorada cantant Whitney Houston i l’actor Kevin Costner, com a agent contractat per protegir-la de les amenaces d’un assetjador.
‘Hits’ dels 80 i 90
Més enllà de la cèlebre cançó ‘I will always love you’, tot un repte, aquest muntatge dirigit per Federico Bellone inclou temes de la banda sonora original i altres ‘hits’ de la diva nord-americana com ‘So emotional’, ‘One moment in time’, ‘Run to you’, ‘All at once’, ‘I have nothing’, ‘Queen of the night’ o ‘I wanna dance with somebody’. «Les comparacions són odioses. Vaig tenir molts dubtes davant aquest rol. ¿Puc fer-lo? ¿Vull fer-lo? Sé que la gent em compararà amb Whitney. Al final vaig pensar: val la pena cantar aquestes cançons perquè són autèntiques joies. Així que em vaig oblidar del meu orgull i m’hi vaig llançar», confessa Mambo. «No he de ser aquesta persona sinó ser jo mateixa retent honor a un personatge».
Tot i que ‘I will always love you’ és el tema estrella, Mambo disfruta amb l’ampli ventall estilístic dels temes. «Les cançons són de diferents èpoques. N’hi ha amb un toc més al Michael Jackson, altres que tiren més a Prince o referències a Chaka Khan».
Whitney Houston va triomfar en els anys 80 i 90. «Com a persona negra nascuda a Barcelona i criada a Espanya, aquí no hi havia massa referents per a mi. Em vaig fixar en l’actriu Whoopy Goldberg i cantants com Whitney Houston. També en Tina Turner, una dona que a base de perseverança i esperit de lluita va aconseguir fer un tomb a la seva vida. No es va resignar quan li tancaven les portes».
És meravellós que hi hagi una oferta tan gran de musicals, a Barcelona i Madrid. Com més feina hi hagi, millor
Mireia Mambo
Als seus 32 anys aquesta barcelonina amb arrels familiars a Guinea Equatorial comparteix el mateix esperit lluitador. No tem la competència d’altres musicals a la ciutat. Al contrari. «És meravellós que hi hagi una oferta tan gran, tant a Barcelona com a Madrid. Com més feina hi hagi, millor. No s’ha d’oblidar que molts companys han deixat la professió o no tenen feina». En cas de continuar així, el seu següent treball bé podria ser ‘Tina, el musical.’
Per a Octavi Pujades, que interpreta Frank Farmer, «ser al Coliseum és un somni», assenyala l’actor, entre els últims treballs del qual hi ha sèries com ‘Acacias 38’ i la comèdia ‘¡Oh, mami!’. A diferència de Mambo, Pujades ja estava a la producció d’‘El guardaespaldas’ la gira de la qual va quedar suspesa a causa de la Covid-19 el març del 2020. Acostumat a treballar a Madrid, l’actor català celebra que el musical arrenqui a Barcelona, a prop de casa. Farmer no té protagonisme vocal però és a totes les escenes. «Més enllà de ser un personatge físicament exigent el repte és arribar a escena amb la roba que correspon en cada moment perquè hi ha molts canvis vestuari», fa broma. Se’l nota satisfet amb la resposta del públic. «La gent surt entusiasmada perquè els musicals et donen un plus amb la música i el ball. Són un espectacle total».
‘El guardaespaldas’
Direcció artística: Federico Bellone
Direcció musical: Julio Awad
Guió: Lawrence Kasdan
Intèrprets: Mireia Mambo, Octavi Pujades, Sonia Egea Kamri, Alfonso Nsua, Alberto Cañas, Sergi Albert, José María Ygarza
Teatre: Coliseum
Dates: Fins al gener
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- LES SEQÜELES DE L’ELIMINACIÓ EUROPEA Tensió al vestidor del Barça
- Desaparició inevitable Les últimes roses de Sant Jordi catalanes
- Vine a escalar i queda't a dormir
- Sortida a borsa de la multinacional La Caixa aspira a arribar a una «participació rellevant» a Puig
- Emprenedoria Aticco obrirà el ‘hub’ financer a la Borsa de Barcelona passat l’estiu
- Apunt ¿Temor de guanyar massa?
- Seguretat Social Espanya haurà d’ajustar les pensions en 12.000 milions
- Empresa estratègica El Govern donarà el vistiplau a l’opa a Naturgy si Criteria va de bracet amb Taqa