Art robat
La Policia grega troba un quadro de Picasso robat fa gairebé una dècada
Un home de 49 anys és sospitós de sostreure ‘Cabeza de mujer’, així com una obra de Mondrian

La Policia de Grècia ha recuperat aquest dilluns el quadro ‘Cabeza de mujer’ del pintor malagueny Pablo Picasso, que va ser robat fa nou anys de la Galeria Nacional d’Atenes. Juntament amb l’obra de Picasso també se n’ha trobat una altra de l’artista holandès Piet Mondrian, totes dues estaven amagades en un magatzem a uns 50 quilòmetres d’Atenes i s’ha assenyalat com a presumpte autor del robatori un home de 49 anys. El Ministeri de Cultura d’Atenes ha confirmat la troballa i s’espera que aquest dimarts se’n coneguin més dades.
Aquest febrer, la Policia va reprendre les investigacions sobre el robatori després d’informar que es considerava que l’obra no havia sortit del país hel·lè al no trobar-se al mercat negre.
El quadro cubista va ser regalat pel mateix Picasso en reconeixement a la resistència del país hel·lè durant la Segona Guerra Mundial.
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- Sisme Un terratrèmol de magnitud 8,8 a l’est de Rússia desencadena alertes de tsunami a diversos països del Pacífic
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Un jutge del TS planteja una reforma per expulsar ocupes en 72 hores
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país