Mort el dia 24
Cap representant del Govern en l’enterrament de Xavier Folch

L’editor, polític i escriptor Xavier Folch ha sigut enterrat aquest dissabte al Tanatori de les Corts, entre familiars i amics, i sense cap representant de la Generalitat.
Exdirector de l’Institut Ramon Llull, que promou la cultura catalana a l’exterior, i fundador de l’Editorial Empúries, Folch va ser un destacat lluitador antifranquista i referent del catalanisme cultural, així com un dels grans noms de l’edició a Catalunya, tant en castellà com en català.
Militant del PSUC, participant en la Caputxinada, o diputat al Parlament de Catalunya en la primera legislatura (1980-84), va estar molt vinculat a l’òrbita socialista, en especial a la de Pasqual Maragall. Va ser també assessor de la Junta de la Fundació del FC Barcelona.
Quina representació institucional hi havia avui al funeral de xavier folch? Resposta: cap. Si hi havia algú estava molt amagat. Quin país.
— josep m fonalleras (@fonalleras) 26 de junio de 2021
La mateixa consellera de Cultura, Natàlia Garriga, es va referir a Folch com un «referent de la cultura catalana, un editor amb un criteri impecable, un intel·lectual compromès i mentor», el dia de la seva mort, el 24 de juny passat.
El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, el va recordar com una de les «grans figures del món editorial català, compromès amb la llengua, la literatura i la lluita contra la dictadura franquista», i la presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet, com a referent de la cultura amb gran compromís amb la política i la societat catalana.
Notícies relacionadesEl secretari general de Junts, Jordi Sànchez, va reivindicar l’editor com un «home digne, íntegre, culte, dels imprescindibles del país», i la líder dels comuns al Parlament, Jéssica Albiach, l’ha erigit com a defensor dels drets i llibertats democràtiques.
Al recordatori del seu enterrament, la família va seleccionar un poema que li va dedicar Joan Vinyoli, «La mesura d’un home».
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA