Negoci en auge

Red Hot Chili Peppers venen el seu catàleg a un fons britànic per uns 120 milions d’euros

  • El grup de Los Angeles segueix els passos de Bob Dylan, Neil Young o Shakira

fsp5728

fsp5728 / FERRAN SENDRA

1
Es llegeix en minuts

És un no parar. Després de Bob Dylan, Neil Young i Shakira, entre d’altres, el grup nord-americà Red Hot Chili Peppers també ha venut el seu catàleg d’àlbums. En concret a un dels gegants de la gestió de drets musicals, el fons d’inversió britànic Hipgnosis, per una quantitat estimada entre 116 i 125 milions d’euros, segons ha informat la revista especialitzada ‘Billboard’.

Hipgnosis havia adquirit ja els catàlegs sencers de la cantant pop colombiana Shakira o del veterà rocker canadenc Neil Young.

Formats el 1983 a Los Angeles, els Red Hot Chili Peppers, amb el cantant Anthony Kiedis i el baixista Flea al capdavant, van col·locar set àlbums al ‘top 10’ de vendes als Estats Units, incloent «Californication», de 1999, que va vendre més de 15 milions de còpies al món.

Des de la seva creació i fins a la seva cotització en la Borsa de Valors de Londres el 2018, Hipgnosis ha recaptat més de 1.270 milions d’euros amb els seus negocis.

Per finançar l’adquisició del catàleg de Red Hot Chili Peppers, el fons d’inversió va realitzar un augment de capital, el qual li va permetre recaptar al voltant de 15 milions de dòlars, segons documents difosos per la borsa londinenca.

Creat per l’exgerent d’artistes com Elton John o la banda de heavy metal Iron Maiden, Merck Mercuriadis, el fons ha invertit diversos centenars de milions de dòlars en drets musicals i a un ritme constant.

Ara té sota el seu control una sèrie de clàssics de la música popular, així com els drets de dotzenes d’èxits recents, inclosos ‘Shape of You’ d’Ed Sheeran i ‘Uptown Funk!’ de Bruno Mars.

Notícies relacionades

En els últims anys s’ha desencadenat la competència entre fons d’inversió com Hipgnosis, Concord o Primary Wave, amb les principals discogràfiques de la indústria musical, com Universal Music.

La fam dels inversors pels drets musicals es deu en gran manera al desenvolupament de l’‘streaming’, que ha obert oportunitats per a una indústria que buscava un nou model des de principis de la dècada del 2000.