Concerts d’abril a juliol

Repòquer de directores per a l’OBC

  • La Temporada de Primavera de l’Auditori, amb més de 50 concerts, explora la creativitat femenina i convida cinc directores destacades

  • Yuja Wang, Ian Bostridge, Daniel Hope i Jordi Savall destaquen en la programació al costat de Paavo Jarvi davant la Royal Concertgebouw i Jonathan Nott amb la Simfònica de Tòquio

Repòquer de directores per a l’OBC
3
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Com les flors a la primavera, els grans intèrprets tornaran a la primavera a l’Auditori. La pianista Yuja Wang, la soprano Dorothea Röschmann, el tenor Ian Bostridge, el violoncel·lista Sheku Kanneh-Mason, el violinista Daniel Hope, el director Jordi Savall, el clarinetista Andreas Ottensamer i el clavecinista Andrea Marcon destaquen entre els convidats als més de 50 concerts que es podran disfrutar en l’Auditori entre entre abril i al juliol. La Temporada de Primavera comptarà, a més, amb un repòquer de directores convidades davant l’OBC: Marta Gardolinska, Ruth Reinhardt, Anja Bihlmaier, Shi-Yeon Sung i Laurence Equilbey. I si res ho impedeix –la pandèmia encara pot donar desagradables sorpreses– actuaran a l’Auditori formacions internacionals com la Royal Concertgebouw, dirigida per Paavo Jarvi i l’Orquestra Simfònica de Tòquio, amb Jonathan Nott a la batuta. L’orquestra holandesa oferirà el ‘Primer concert per a a piano’ de Brahms amb Wang i la formació nipona la ‘Simfonia núm. 6’ o ‘Tràgica’, de Mahler. El Festival Mozart Nits d’Estiu celebrarà la primera edició amb tres programes diferents i acomiadarà la temporada al juliol.

«Els artistes agraeixen venir. Molts no s’ho acaben de creure, ja que a Europa i als EUA gairebé no hi ha activitat», ha assenyalat Robert Brufau, director de l’Auditori, que ha intentat mantenir, malgrat la Covid-19, el compromís adquirit i el relat de la temporada. La creació, eix central de la programació, s’orienta en els pròxims mesos en creació i dona. El protagonisme femení marca molts dels programes i concerts. L’OBC, que està buscant relleu per a Kazushi Ono (el seu contracte acaba la temporada 2021-22), aprofitarà per valorar candidats. És aviat per saber si l’OBC tindrà un director o directora titular en el futur. «De moment, aquesta temporada els músics ens transmeten la seva opinió després dels concerts a través d’una enquesta», diu Brufau. Considera que apostar per les dones en llocs reservats als homes durant segles reflecteix l’evolució de la societat. «La normalització d’una dinàmica que ha arribat per créixer». Tot i que admet que «la paritat és molt difícil perquè l’oferta de dones directores és inferior, però n’hi ha moltes i cada cop augmenta més el nombre de directores interessants, no podem donar l’esquena a la realitat».

La programació de l’OBC comptarà amb vuit programes en els quals destaquen la interpretació de ’Forty hearbeats’, de Kaija Saariaho; una estrena mundial de Cassandra Miller, compositora convidada aquesta temporada; ‘Rendering’ de Luciano Berio; la ‘Fantasia sobre un tema de Thomas Tallis’, de Vaughan Williams; els ‘Gurrelieder’ de Schoenberg, interpretats per la mezzosoprano Nancy Fabiola Herrera sota la direcció de Vassily Petrenko i ‘Des Knaben Wunderhorn (‘La banya màgica de la joventut’), de Mahler amb les veus de Röschmann i Bostridge.

Música antiga

Notícies relacionades

El festival Llums d’Antiga es trasllada definitivament a la primavera a partir d’aquesta edició. En aquesta ocasió descobrirà obres de compositores com Francesca Caccini, Elisabeth Jacquet de la Guerre, Barbara Strozzi i de la desconeguda Isabella Leonarda. Hi haurà tant concerts a l’Auditori, on s’escoltarà la ‘Missa en Si menor’ amb Le Concert des Nations i La Capella Reial de Catalunya de Jordi Savall, com en alguns espais històrics de Barcelona, com la capella de Santa Àgata i el monestir de Sant Pau del Camp. Cal destacar la presència de Nervmind, un potent quartet francès, el Cor Cererols i l’Ensemble Gilles Binchois donarà a conèixer ‘Misses de Barcelona’, obra anònima del segle XV.

En música de cambra destaca el talent local amb el Trio Fortuny –Joel Bardolet, Pau Codina i Marc Heredia– amb obres de Pärt, Sorensen, Bloch i Mendelssohn, i el recital del tenor Roger Padullés, amb la integral de cançons de Juli Garreta i Francisco Poyato al piano. Però també hi figura la tornada del jove violoncel·lista anglès Sheku Kanneh-Mason al costat d’Isata, la seva germana, pianista.

Temes:

Auditori Música