Aniversari màgic
El famós truc de tallar algú per la meitat compleix 100 anys
Els mags del món estan d’aniversari. Aquest diumenge es compliran 100 anys de la primera vegada que es va realitzar el famós truc de màgia de tallar una persona per la meitat. Va ser el 17 de gener de 1921 a Londres, i l’encarregat d’executar-lo i d’elevar l’art de l’il·lusionisme a un nou nivell va ser P. T. Selbit. En una actuació al teatre Imperi de Finsbury Park, aquest mag va posar una dona en una caixa a l’escenari i va tallar la fusta. Llavors encara no era conscient que havia creat un clàssic de la màgia.
Un segle després, mags d’arreu del món es reuniran en línia aquest cap de setmana per commemorar el centenari d’aquesta històrica actuació. L’organització Magic Circle, amb seu a Londres, serà l’amfitriona de les celebracions amb un esdeveniment en viu a Facebook a partir de les 18.00 hores (una hora menys a Espanya) de diumenge. Una celebració que arriba en un context trist, ja que aquest dijous va morir el famós mag Siegfried Fischbacher.
Va arribar, va tallar, va conquerir
La primera vegada que Selbit va fer el truc, la serra va travessar la caixa, a continuació la tapa es va obrir i la dona va aparèixer il·lesa. «Aquest truc s’ha convertit en el més famós i influent que hi ha hagut mai», opina el mag i historiador Mike Caveney, que està escrivint un llibre sobre màgia. «El mag no estava fent un truc amb un objecte inanimat, sinó amb un ésser humà. Això va elevar la màgia a un nou nivell», remarca.
Notícies relacionadesAl llarg dels anys, el truc va evolucionar i els mags el van anar refinant, arribant a separar les dues parts de la caixa. El famós David Copperfield en va fer la seva pròpia versió amb el truc que va anomenar ‘Serra de la mort’ en el qual ell era el que estava lligat a una plataforma i un afilat full el partia en dos. Copperfield ha revelat, en una entrevista realitzada per a l’esdeveniment de diumenge, que en alguna ocasió va resultar ferit fent aquest truc. «Em vaig tallar un parell de vegades amb la fulla perquè estava una mica fora de lloc, ja saps, els escenaris són diferents a cada teatre», explica.
Entre els convidats a la celebració també hi haurà Debbie McGee, la dona del mort il·lusionista Paul Daniels, que explicarà totes les vegades que ella mateixa, com a assistent de Daniels, va sobreviure al truc.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez