Premis
Els Grammy del 2021 es retarden al 14 de març a causa de la pandèmia
Beyoncé opta a nou premis i Dua Lipa, Taylor Swift i Roddy Ricch acumulen sis nominacions

L’Acadèmia de la Gravació dels Estats Units va anunciar aquest dilluns que l’edició del 2021 dels Grammy se celebrarà el pròxim 14 de març, en lloc del 31 de gener previst inicialment, i va assenyalar que l’ajornament es deu a la greu situació de la pandèmia en aquests moments a Los Angeles (EUA), segons informa EFE.
«Després de meditades converses amb experts de salut, amb el nostre presentador (Trevor Noah) i amb els artistes que estaven programats per aparèixer, reagendarem la 63 edició dels Grammy, que s’emetrà el 14 de març», va assenyalar la institució en un comunicat conjunt amb la cadena CBS. «La situació en deteriorament de la Covid a Los Angeles, amb serveis d’hospitals que estan sobrecarregats, les ucis havent arribat al seu límit, i les noves orientacions dels governs locals i estatals, ens ha portat a concloure que posposar el nostre xou és el correcte», van afegir.
Els responsables dels Grammy van ressaltar que «no hi ha res més important que la salut i la seguretat» de totes les persones que treballen en un esdeveniment així. L’Acadèmia de la Gravació va confirmar així les informacions de mitjans com ‘Rolling Stone’ o ‘Variety’ que, hores abans, havien assenyalat que els Grammy es retardarien al març. L’ajornament dels Grammy es va donar quan només quedaven tres setmanes i mitja per a la seva celebració.
Los Angeles (i Califòrnia en general) s’ha convertit en una de les zones més afectades per la pandèmia en les últimes setmanes dins dels EUA.
Davant els guardons del cine, que amb els Oscars al capdavant van optar a mitjans de l’any passat per ajornar-se dos mesos el 2021 –per esquivar en la mesura possible l’impacte del coronavirus–, els Grammy no van canviar els seus plans i van mantenir fins ara el 31 de gener com el dia de la seva cerimònia. La idea dels organitzadors era plantejar un esdeveniment televisiu reduït i sense públic, amb Trevor Noah com a presentador, amb connexions en directe tant fora com dins de Los Angeles, i amb una presència molt limitada d’artistes sobre l’escenari per actuar i per anunciar els guanyadors.
Les candidatures per als Grammy es van donar a conèixer al novembre passat i van situar Beyoncé com a favorita amb nou nominacions, seguida de Dua Lipa, Taylor Swift i Roddy Ricch amb sis mencions per cap.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Compareixença al Congrés Sánchez es presenta com un «polític net», rebutja llançar la tovallola i ofereix als socis l’«impuls més gran contra la corrupció»
- El rugit del foc que arrasa "el territori que estimes"
- El president del Sabadell descarta recolzar l’opa del BBVA
- L’Ecofin relaxa les regles fiscals per augmentar la despesa en defensa
- L’Audiència obre diligències a Netanyahu per l’assalt al vaixell de la flotilla de Gaza