UNA VEU CRÍTICA
Mor als 24 anys el poeta Yahya Hassan
El jove autor danès d'origen palestí, un fenomen editorial a Dinamarca, havia rebut amenaces de mort radicals islamistes

zentauroepp27374738 madrid 26 09 2014 periodico entrevista con el poeta pa200430191632
El poeta danès d’origen palestí Yahya Hassan, un fenomen literari a Dinamarca, ha mort als 24 anys, va informar aquest dijous Gyldendal, la seva editorial.
Hassan va ser trobat sense vida a la seva casa a Aarhus (oest), ciutat en un dels guetos d’immigrants musulmans de la qual va néixer i va créixer, sense que s’hagi informat de la causa de la seva mort.
‘Yahya Hassan’, el seu llibre homònim, va sacsejar el panorama literari danès el 2013 i es va convertir, amb 120.000 exemplars, en el llibre de poesia d’un debutant més venut en la història de Dinamarca.
Els seus poemes durs i directes sobre el seu creixement en una família disfuncional, la seva crítica als cercles islamistes i el seu peculiar estil al recitar van fer d’ell una prometedora figura de la literatura danesa i un fenomen social, que va ser traduït a diversos idiomes, entre els quals, l’espanyol.
Protecció policial
Guanyador de diversos prestigiosos premis literaris a Dinamarca com el que atorga ‘Politiken’, principal diari del país, Hassan –crític també amb l’Estat de benestar danès– va haver de rebre protecció policial per amenaces de mort de radicals islamistes.
A l’èxit el van seguir nous problemes amb la justícia per diversos episodis violents i possessió de drogues i un ingrés en un hospital psiquiàtric.
Notícies relacionadesEl jove poeta havia tornat el novembre passat amb ‘Yahya Hassan 2’, un altre llibre de poemes biogràfics i pel qual havia sigut nominat al premi de literatura del Consell Nòrdic, un dels més prestigiosos a Escandinàvia.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció