ANUNCI DE PROGRAMACIÓ

El D'A anuncia els títols de la seva edició especial en 'streaming'

El festival oferirà a Filmin una selecció d'obres de grans autors, troballes de festivals i arriscat cine local

zentauroepp53062750 icult200408113846

zentauroepp53062750 icult200408113846

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El D’A Film Festival acaba d’anunciar les pel·lícules que es podran veure’s en la seva pròxima edició, ja la desena, tot i que aquest gran aniversari se celebrarà l’any que ve, quan hagi passat l’emergència sanitària. Com es va informar fa unes setmanes, els títols estaran disponibles del 30 d’abril a l’1 de maig a Filmin, en alguns casos (com la preestrena de ‘Little Joe’, de Jessica Hausner) per temps limitat. Perquè això continuï semblant un festival, algunes projeccions es completaran amb trobades ‘online’ amb directors.

Seran, en total, quaranta-cinc llargs i dinou curts, distribuïts a les seccions habituals del festival. Els directors consagrats protagonitzen Direccions, en la qual aquest any es podran veure obres recents de Werner Herzog (‘Nomad: In the footsteps of Bruce Chatwin’), Arnaud Desplechin (el polar ‘Roubaix, uneix lumière’, en la seva estrena espanyola), Kiyoshi Kurosawa (‘To the ends of the Earth’) i Lou Ye (el drama d’espies ‘Saturday fiction’), entre d’altres.

Malgrat les circumstàncies, el D’A manté el premi Talents (dotat amb 10.000 euros) a la millor pel·lícula d’un director o directora amb menys de tres llargs en el seu historial. En aquesta secció competitiva destaquen films com ‘Abou Leila’, premiat debut de l’algerià Amin Sidi-Boumédine sobre el terrorisme a l’Algèria dels 90; ‘Un blanco, blanco día’, de l’islandès Hlynur Pálmason, thriller psicològic sobre un vidu a la recerca de venjança, o ‘Dwelling in the Fuchun Mountains’, del xinès Gu Xiaogang, retrat social de caires pictòrics i documentals que va clausurar la Setmana de la Crítica de l’últim festival de Cannes.

Transicions, secció d’autors ni novells ni consagrats, recollirà títols com ‘This is not a burial, it’s a resurrection’, del lesotià Lemohang Jeremiah Mosese, faula críptica sobre el desplaçament de la població a Lesotho; ‘Ivana the Terrible’, de la sèrbia Ivana Mladenovic, espècie d’autoficció sobre una dona a punt de tenir un atac de nervis, o ‘The Twentieth Century’, del canadenc Matthew Rankin, particular biopic de William Lyon Mackenzie King, el que va ser primer ministre del Canadà entre 1921 i 1943.

Terror horticultural amb Hausner

Per descomptat, no faltaran les arriscades propostes espanyoles i catalanes de la secció Un impuls col·lectiu, aquest any amb títols com ara ‘My mexican bretzel’, de Núria Giménez, premi Found Footage en el festival de Rotterdam; ‘La educación sentimental’, en què el director Jorge Juárez explica el seu propi trànsit de la joventut a la maduresa, i el ‘mumblecore’ a l’espanyola ‘Violeta no coge el ascensor’, de Mamen Díaz. A més, repeteixen vells coneguts del festival: Burnin’ Percebes porten ‘La reina de los lagartos, comèdia romàntica amb Bruna Cusí i Javier Botet, mentre que Marc Ferrer presenta el migmetratge ‘El corazón rojo’, ambientat en el D’A 2019 i amb l’aparició d’Hidrogenesse.

Notícies relacionades

La retrospectiva d’aquest any estarà dedicada a Jessica Hausner, directora austríaca que sol retorçar gèneres, mites i expectatives d’una manera tan cerebral com intensa. S’oferirà en preestrena ‘Little Joe’, la seva pel·lícula de terror horticultural sota l’influx de ‘La invasión de los ladrones de cuerpos’. Altres obres clau de Hausner són la comèdia espiritual ‘Lourdes’ i la seva irreverent exploració del romanticisme del segle XIX ‘Amour fou’.

Coneguda ja la pel·lícula inaugural (‘Chambre 212’, de Christophe Honoré), faltava per saber la de clausura. Aquest honor ha recaigut en el català David Moragas i el seu debut llarg, ‘A stormy night’, que ha rodat en blanc i negre en la seva adoptiva Nova York.