CRÍTICA DE CLÀSSICA
Javier Perianes, virtuós i sensible a l'Auditori
El pianista andalús va tornar a l'OBC dirigit per Simone Young

zentauroepp52624383 04 03 2020 barcelona icult simone young directora musi200306161839 /
La temporada de l’OBC va continuar amb el seu nou abonament dels dijous a l’Auditori, amb un programa de gran arrel romàntica i va comptar, a més, al podi amb una de les batutes més destacades de la seva generació, l’australiana Simone Young. Tenint en compte el seu prestigi, la primera part del concert no va resultar tan bona com s’hauria volgut, fins i tot tenint en compte un públic una mica desorientat però molt agraït i afectuós que la va aplaudir al final de cada moviment de les dues obres.
Va obrir el programa una extravertida versió de la poc divulgada ‘Simfonia núm. 6 en Do major, D 589’ de Schubert, coneguda com ‘La petita’ i que es programa molt poc, en què es van apreciar idees netament clàssiques i fins i tot italianitzants en el llenguatge. La poca experiència de l’orquestra davant d’aquesta obra va ser potser la raó d’aquest cert nerviosisme tant en la fusta com en la corda reflectit no només en la cara d’enuig de la mestra, sinó també en entrades no sempre arreglades, tot i que l’afinació mai se’n ressentís, com tampoc la unitat i la coherència.
Tot va remuntar, afortunadament, en el deliciós ‘Andante’, per encaminar-se ja amb total facilitat i fins i tot amb grapa creativa, en un final de gran línia, elegància i perícia. Malgrat el sabor agredolç que va quedar en l’ambient, s’agraeix que s’interpretin obres que mostren cares desconegudes de certs compositors, com és el cas del simfonista Schubert, autor del qual només es programa la seva música de cambra i, per descomptat, alguns dels seus més de 600 ‘lieder’.
Notícies relacionadesEl plat fort de la vetllada va ser, sens dubte, el ‘Concert per a piano i orquestra núm. 2 en Si bemoll major, Op. 83’ de Brahms, amb un pletòric Javier Perianes davant del teclat. El músic andalús va mostrar una vegada més el seu esplèndid estat de forma, dominant totes les arestes d’aquesta obra mestra, una de les més complexes per a qualsevol intèrpret. Un so embolcallador, sense descuidar mai les veus ni la línia melòdica, va posar el segell de Perianes a un discurs virtuós i sensible, molt ben acompanyat per una Simone Young molt més contenta que a la primera part.
El seu treball en aquesta obra va ser especialment ardu, ja que el diàleg entre el concertista no és només amb el conjunt, sinó amb diferents solistes, especialment amb el violoncel, impecable en l’‘Andante’. La directora va aconseguir, per fi, un so vellutat i brillant, mentre Perianes frasejava amb un gust exquisit, resolent els esculls sense problemes, amo d’una musicalitat virtuosa i emotiva.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"