OBITUARI
Mor la fundadora de l'Editorial Vicens Vives
Roser Rahola de Espona, de 105 anys, era la vídua de l'editor Jaume Vicens Vives
El 1994 va rebre la Creu de Sant Jordi per la seva tasca d'elaboració de manuals pedagògics

roser-rahola
Roser Rahola de Espona, presidenta i fundadora d’Editorial Vicens Vives, ha mort als 105 anys, segons ha informat el Gremi d’Editors de Catalunya.
Roser Rahola, vídua de l’editor Jaume Vicens Vives, era la degana dels editors espanyols i cap d’un llinatge dedicat al món de l’edició.
El seu fill, Pere Vicens, va ser president del Gremi d’Editors de Catalunya, de la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya i de la International Publishers Association; i el seu altre fill, Albert Vicens, va ser president de la Cambra del Llibre de Catalunya.
Rahola també era àvia de Jaume Vicens Barceló, membre de la junta directiva del Gremi.
Roser Rahola de Espona (Barcelona, 21 de setembre de 1914–23 de gener de 2020), baronessa de Perpinyà, va rebre el 1994 la Creu de Sant Jordi per la seva tasca d’elaboració de manuals pedagògics bàsics per a l’ensenyament de la cultura catalana.
El Gremi d’Editors de Catalunya ha expressat a través d’un comunicat el seu condol a la família i amics.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Empreses La venda del 33% de Planeta dels Lara García s’encalla
- Consell Executiu Catalunya redueix un 95% l’impost de successions al camp per facilitar el relleu generacional
- MACROECONOMIA L’FMI torna a revisar a l’alça el creixement d’Espanya per al 2025 fins al 2,9%
- Investigació d’IrsiCaixa Una vacuna de Can Ruti potencia la resposta immunitària en càncer de bufeta no invasiu, segons un estudi
- Comarques de l’Ebre El Govern no descarta expropiacions i preveu mesures de seguretat als edificis en zones inundables