CRÍTICA DE CINE

'Gloria mundi': cercle de misèria

Robert Guédiguian mai ha sigut un director especialment subtil, però no se li pot retreure que no tingui un compromís ferri a l'hora de compondre les seves històries, encara que sigui a través de la manipulació discursiva

gloria mundi / periodico

1
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

Fa gairebé 40 anys Robert Guédiguian que parla de la classe treballadora i de les seves penúries i radiografia els canvis socials que han tingut lloc a la ciutat de Marsella. Així, el seu passat i el seu present com a cineasta es troben connectats a ‘Gloria mundi’ com si la misèria, la pobresa i la desesperació que gairebé sempre ha acompanyat els seus personatges, fos un cercle del qual no es pot escapar. Mai ha sigut un director especialment subtil, però no se li pot retreure que no tingui un compromís ferri a l’hora de compondre les seves històries, encara que sigui a través de la manipulació discursiva per provocar un impacte moral en l’espectador.

Gloria mundi ★★★

Direcció:  Robert Guédiguian

Repartiment:  Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin, Gérard Meylan, Anaïs Demoustier

Títol original:   ’Gloria mundi’

País:  França

Durada:  107 minuts

Any:  2019

Gènere:  Drama

Estrena:  30 de novembre del 2019