CRÒNICA
Glen Hansard, viatge purificador al Palau
El cantautor irlandès va desplegar el seu repertori amb fons místic, assentat en el seu recent 'This wild willing', i va citar Woody Guthrie i Leonard Cohen

zentauroepp50665748 barcelona 30 10 2019 concierto de glen hansard en el palau 191031191119 /
Glen Hansard és d’aquests artistes que fan d’un concert alguna cosa més que això: cantant des de molt dins eleva la mirada cap a un horitzó existencial, buscant una experiència de comunió amb el públic. El seu concert d’aquest dimecres al Palau, dins del Festival Mil·lenni, va venir a ser una consagració de les seves arts a Barcelona, aquella ciutat als carrers de la qual va vagar i va cantar en la seva joventut.
Tal com va explicar, no era la primera vegada que ‘actuava’ al Palau, ja que en la seva primera estada barcelonina va assistir a un concert a la sala amb peces de Beethoven a les quals, des de la seva butaca, va acompanyar espontàniament amb la pandereta (per a enuig dels assistents que l’envoltaven). No hauríem dit que Hansard tenia aquests rampells de gamberro, encara que sí que hi veiem un aventurer que, a més d’haver-se ventilat la ruta des d’Irlanda a Galícia en una barca de rems, porta la música amb arrels celtes a una altra dimensió, al contacte amb el rock, el Mediterrani oriental i una mica més enllà: fins a la mateixa òrbita planetària, com va insinuar a ‘The moon’.
Javier Mas acústic i elèctric
Notícies relacionadesHansard va presentar ‘This wild willing’ avançant amb sigil des de ‘Fool’s game’ i enfilant-se per les costes de ‘I’ll be you, be me’ valent-se d’instrumentacions delicades en un escenari en penombra. Al costat seu, set músics, oferint un singular diàleg del violí i el saxo, i amb un Javier Mas finíssim a la guitarra i imperial al llaüt en els espasmes de ‘The closing door’. És possible atribuir al repertori un excés de densitat i misticisme, si bé Hansard va modular el to incloent-hi càntics en solitari al piano i a la guitarra, desviant-se cap a un rock corpulent (‘Didn’t he ramble’, amb Mas a la guitarra elèctrica) i simpatitzant amb el blues en un ‘Way back in the way back when’ amb vista a Woody Guthrie i el seu ‘This land is your land’.
Hansard, portador de la memòria de l’emigració irlandesa i traient el cantautor tel·lúric que porta dins d’un ‘Her mercy’ fos amb ‘Bird on the wire’, de Leonard Cohen. Després de més de dues hores de concert, va cobrar forma el tiberi folk, tot i que, per acomiadar-se, va acudir a un estàndard espiritual, ‘Passing through’, que Cohen, entre d’altres, va fer seu, i que va culminar un concert amb fons d’experiència purificadora.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos