HEROI DE CÒMIC
El MNAC projectarà el símbol de Batman als 80 anys de la seva creació
El 'batsenyal' es podrà veure sobre el Museu d'Art Nacional de Catalunya dissabte 21 de setembre

zentauroepp49840306 web dibujo batman de enrico marini ecc ediciones190913135137
Després d’exposicions de Corto Maltés, ’el Víbora’ o la pròxima sobre Osamu Tezuka, el ‘déu’ del manga, i per si algú ho dubtava, el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) continua atent a la difusió del còmic. El 21 de setembre, dissabte, i coincidint amb els 80 anys de la creació de Batman, el museu projectarà des de dalt de Montjuïc el ‘batsenyal’, el símbol de l’icònic Cavaller Fosc, com si Barcelona s’hagués convertit en Gotham City.
Així, el MNAC s’afegeix a altres edificis que projectaran l’emblemàtic símbol de l’Home Ratpenat, coml’Empire State Building de Nova York, les Galeries Lafayette de París o el Senat de Londres, segons han informat els organitzadors.

El MNAC, de nit /
Començant a Melbourne i acabant a Los Angeles, el ‘batsenyal’ es projectarà a les vuit de la tarda hora local de cada ciutat i serà el colofó d’un programa d’esdeveniments que es desenvoluparan al llarg del dia, amb celebracions de fans a diversos llocs del món.
La llista de ciutats que mostraran el senyal són Melbourne (Federation Square); Tòquio (Magnet by Shibuya 109); Johannesburg (The Leonardo); Berlín (Torre de la Televisió); Roma (Plaça d’Espanya); París (Galeries Lafayette); Barcelona (Museu Nacional d’Art de Catalunya); Londres (Senat); Sao Paulo (Itaúsa); Nova York (Empire State Building); Mont-real (Complex Dupuis); Ciutat de Mèxic (Torre Reforma) i Los Angeles (Ajuntament).
El moment culminant tindrà lloc a Nova York (Gotham City), quan el senyal que serveix de crida per a Batman s’encendrà durant una cerimònia especial a l’Empire State Building.
Els fans podran seguir les il·luminacions del ‘batsenyal’ amb un mapa interactiu a la pàgina web Batman80.com, de DC Comics.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro