la gran cita del pop català
Canet Rock, la gran cita juvenil i reivindicativa
El festival, que va esgotar les seves entrades fa quatre mesos, reuneix coneguts com La Pegatina, Els Pets o Zoo i interessants debutants com La Casa Azul

zentauroepp44200186 pla general del p blic del canet rock el 7 de juliol de 201180707224315 /
El Canet Rock arriba a la desena edició entre les seves dues etapes (sis en l’era moderna més les quatre que es van celebrar als anys 70) convertit ja en una data més que consolidada a l’entramat festivaler català. Té vida pròpia gràcies al seu marcat caràcter juvenil i festiu i a la programació del més destacat del pop català. I també al conservar la força de ser un espai per al crit reivindicatiu i de llibertat, tal com defineix la mateixa essència del festival hereu de les Sis Hores de Cançó de Canet de Mar. En aquest sentit, en el compromís amb les llibertats, aquest any la cita s’ha adherit al protocol de la Generalitat contra les violències sexuals en entorns de lleure.
L’èxit de públic des de la tornada del Canet Rock, que aquest any celebra la sisena edició dissabte, 6 de juliol, al segle XXI ha sigut una constant. No obstant, l’organització de moment no ha apostat per créixer en espai ni en dies, còmodes com estan amb la fórmula exitosa. Aquest any, malgrat la competència ferotge (Cruïlla, Vida, Rock Fest...), van esgotar les entrades (23.000) per a la cita el mes de febrer passat, més de quatre mesos abans de celebrar-se. El ple al mític Pla d'en Sala de Canet de Mar està, per tant, assegurat.
Un èxit que s’explica amb la transició eficaç que ha promogut el Canet Rock: de la nostàlgia com a arma de seducció en el seu renaixement el 2014 a l’efervescència juvenil de les bandes del moment en l’escena catalana. Es fa evident amb les repetides apostes per grups en els últims anys, com ara Txarango, Zoo, Doctor Prats o La Raíz, per citar-ne alguns, que sens dubte connecten amb la nova generació d’assistents de la cita.
La fórmula: 12 hores de festa
Notícies relacionadesRepetint la fórmula de 12 hores de música ininterrompuda, fins a la sortida del sol, el Canet Rock 2019 ofereix una quinzena de bandes. Entre d’altres, l’interessant debut al festival de La Casa Azul. El grup liderat per Guille Milkyway desplegarà el seu pop electrònic a través el seu esperadíssim àlbum i per fi publicat 'La Gran Esfera'.
En aquesta edició també debutaran les veus prometedores de les joves Suu i Ju, el septet femení Roba Estesa i Xavi Sarrià, el líder de l’extingida banda Obrint Pas. No debutants, però sí amb material nou, aniran al Canet Rock Els Pets i La Pegatina que presentaran, tot i que segur que amb ritmes diferents, els seus discos, 'Som' i 'Ahora o nunca', respectivament. Altres coneguts de la cita com Els Catarres, Búhos, Zoo, Itaca Band i Oques Grasses completen el cartell. I, finalment, Doctor Prats, que tindrà la màgica responsabilitat de tancar el Canet Rock, una cosa que en les últimes edicions havia fet amb gran èxit Txarango.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se