CRÒNICA
Ramon Mirabet, per terra, mar i aire a Pedralbes
El músic de Sant Feliu de Llobregat va mostrar la seva cara més espectacular vestint les seves cançons amb arranjaments orquestrals i cors infantils

unnamed
Al seu tercer disc, ‘Begin again’, fent honor al títol, Ramon Mirabet practica un gir dràstic i deixa enrere l’estètica del cantautor amb ocasionals picades d’ullet a Nova Orleans per submergir-se en un paisatge pop a la recerca de profunditat emocional. Pensant en gran, com si el seu propòsit fos assaltar els sentits de l’oient per terra, mar i aire, el músic de Sant Feliu de Guíxols va embolicar les seves cançons aquest dijous al Festival de Pedralbes amb frondosos arranjaments de corda i masses corals infantils.
Es va tractar de la posada en escena que Mirabet va oferir l’abril passat al Palau, presentada en aquell moment com a única i que es va prestar a repetir per una vegada. Acompanyant a la seva banda, ja per si mateix àmplia (set músics), va ocupar el fons de l’escenari l’orquestra de vint músics de corda dirigida per Marc Timón, un especialista en aquesta classe de missions, a qui últimament hem pogut veure donant cobertura a Maldita Nerea o en els concerts ‘dance’ de 25è aniversari de Flaix FM.
Lírica reconfortant
Arranjaments sedosos en l’inici de la nit amb el ‘crescendo’ revelador de ‘Just so real’, una cançó que pregunta a l’oient què passaria amb la seva vida si s’alliberés de les seves pors i actuarà atenent els seus instints. Missatge en línia amb un àlbum que apunta alsnous començaments, a valorar les coses autèntiques de la vida, a apreciar els vincles afectius... ‘literatura Mirabet’ amb efectes reconfortants i facturada, com és comú a la seva obra, en anglès, la qual cosa converteix el cantautor en un cas únic de triomfador a casa cantant en aquesta llengua.
Notícies relacionadesEl nou disc va marcar la pauta a través del dinamisme de ‘Riptide’, amb cordes de pel·lícula, i peces amb trencaments dramàtics com ara ‘The feast and the bones’ o la bastant digna de Coldplay ‘Things that often come to stay’. D’allà a altres registres: la densitat ambiental jamaicana de ‘Man next door’ (la peça que Massive Attack va gravar en ‘Mezzanine’) i les repesques d’etapes anteriors, del lirisme amb ‘pedal steel’ de ‘Happydays’ a l’exotisme hawaià de ‘For the lady’. I a ‘Come as you are’, dos cors d’una vintena de nens cadascun, multiplicant l’èpica.
Mirabet disfruta de l’escenari i dels diàlegs instrumentals, si bé allargar les cançons no sempre les fa millors. En el clímax de la nit, després de lluir ‘a cappella’ la seva veu trencada i soul en la cançó de bressol ‘Este niño chiquito’, l’espectacularitat semblava ser la meta, amb els cors gospel de ‘Wake up’ i, en fi, els prop de setanta efectius de la nit entregant-se als ‘hits’, ‘Home is where the heart is’ i ‘Those little things’, tirant la casa per la finestra davant d’un públic que no podia fer més que deixar-se portar.
- LA CHAMPIONS LEAGUE Flick: "No m’agrada que el meu net em vegi així. He de canviar"
- Vandalisme El turisme de grafitis va embrutar 3 de cada 4 trens de Rodalies a l’estiu
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- CONGELADA EN EL TEMPS L’estació fantasma de Correus surt de la penombra
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Malestar Els taxistes envoltaran avui el Camp Nou pel patrocini d’Uber
- Seguretat viària Els joves de 17 anys podran conduir amb un adult
- Matrícula viva 27.000 alumnes van arribar el 2024 amb el curs començat