CRÍTICA DE CINE
'Criminales en el mar': Els culpables són tots
criminales en el mar-108556325-large
Criminales en el mar ★★
Direcció: Kyle Newacheck
Repartiment: Adam Sandler, Jennifer Aniston, Gemma Arterton, Luke Evans
País: Estats Units
Durada: 97 minuts
Any: 2019
Gènere: Comèdia
Estrena: 14 de juny del 2019 (exclusivament a Netflix)
Hi ha potencial en la confrontació de la comicitatd’Adam Sandler, basada en la poca traça i la mandra, i la de Jennifer Aniston, amb uns personatges sovint més meticulosos. Però ni aquella ‘Segueix-me el rotllo’ del 2011, oblidat remake de ‘Flor de cactus’, ni de bon tros aquesta ‘Criminales en el mar’ mostren aquest contrast en la seva possible esplendor.
En aquesta espècie de ‘Misteriós assassinat a Manhattan’ trasplantada a alta mar i buidada d’enginy, Sandler i Aniston són una modesta parella de Nova York (policia de baix rang el primer, ella, perruquera) que es decideix per fi a fer aquest viatge a Europa que es devia des del ‘sí, vull’. En el seu vol cap a Màlaga coneixen el vescomte Charles Cavendish (Luke Evans), que els convida a passar el cap de setmana al iot del seu oncle bilionari (¡Terence Stamp!).
El que sembla una proposició feliçment indecent es converteix en malson poc després de salpar des de Cartagena (en realitat, Santa Margherita Ligure), quan aquest oncle amb pasta pateix una ganivetada mortal. Toca als incauts viatgers resoldre el trencaclosques (el ‘whodunit’, o ‘qui ho va fer’) si no volen veure’s entre reixes; són màxims sospitosos. Poden escollir entre una estrella de cine (Gemma Arterton), un maharajà (Adeel Akhtar), un campió de Fórmula 1 (Luis Gerardo Méndez), un coronel (John Kani), un guardaespatlles (Ólafur Darri Ólafsson) o la promesa de 23 anys (Shiori Kutsuna) de l’octogenari mort.
Notícies relacionadesResulta xocant que el mateix guionista (James Vanderbilt) que va saber extreure tots els matisos a una investigació criminal i periodística a ‘Zodiac’ hagi escrit aquest misteri pobre, nul en suspens i interès, assaonat amb alguns dels pitjors acudits de la carrera del duo central. Comentari a part mereix la descripció d’Espanya, on pel que sembla tenim guitarristes flamencs i bailaores apostats a la porta de busos decrèpits, on el normal sembla no saber anglès; que els protagonistes no sàpiguen espanyol no mereix un altre acudit. La direcció de Kyle Newacheck és indiferent, com en el 90% de la comèdia ianqui actual.
Abans que perdre 97 minuts (podrien ser molts més, perquè les produccions de Happy Madison solen rondar les dues hores) amb aquest flàccid pseudoentreteniment, potser seria millor revisar un ‘whodunit’ de broma bastant millor, ‘El juego de la sospecha (Cluedo)’ en la història del qual va participar el gran John Landis. Microsoft Store la té per llogar. De res.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
