Anar al contingut

CRÍTICA DE CINE

'El emperador de París': un retrat sense faccions

Nando Salvà

Retrat d’Eugène François Vidocq, famós criminal reconvertit en criminòleg pioner –ell va establir les bases de la ciència forense i va inspirar escriptors com Dumas, Balzac i Poe–, el nou i brutal 'thriller' de Jean-François Richet ofereix moltes imatges violentes però poca o cap substància. El francès captura el personatge des d’un enfocament que passa per alt gairebé tot el que el fa fascinant, i el transforma en un genèric heroi d’acció de previsible trajectòria. És una pel·lícula plena de vistositat i solvència tècnica, però mancada de la intel·ligència i l’excepcionalitat que van fer del seu protagonista una icona.

ítem

El emperador de París ★★

Direcció: Jean-François Richet

Repartiment: Vincent Cassel, Olga Kurilenko, August Diehl, Freya Mavor

Títol original:  'L’empereur de Paris'

País: França

Durada: 110 minuts

Any: 2018

Gènere: Acció

Estrena: 29 de març del 2019