guardó
Marc Artigau guanya el premi Josep Pla gràcies a la novel·la 'La vigília'
El jurat ha triat l'obra guanyadora per aclamació

zentauroepp42019111 marc artigau190106223329
El dramaturg Marc Artigau (Barcelona, 1984) és el guanyador del premi Josep Pla gràcies a la novel·la 'La vigília'. Tot i que amb una dedicació més gran al teatre, sembla haver trobat un camí com a narrador en els últims anys escrivint novel·les negres a quatre mans amb Jordi Basté, amb qui ha treballat a RAC-1. Amb 'La vigília' es desmarca d’aquest gènere.
Per a Marc Artigau, guanyador del Pla, rebre un premi no és una cosa nova. Gairebé totes les seves obres teatrals i bona part de la seva poesia venen acompanyades de distincions. L’autor ha cultivat la novel·la juvenil i el ‘thriller’ al costat de Jordi Basté. Fa tan sols uns mesos, el setembre passat, tots dos van publicar la novel·la ‘Els coloms de la Boqueria’, protagonitzada pel detectiu creat per tots dos, que, casualment, es diu també Martínez, Albert Martínez. Amb ‘La vigília’ tria un nou camí.
Notícies relacionadesAixí, el protagonista de la novel·la, Raimon, escriu contes per a la ràdio –un detall que Artigau extreu de la seva pròpia experiència– i viu amb el seu germà Blai, un noi una mica inestable. Un dia rep la proposta d’exercir d’escrivent de la biografia d’una dona gran, cosa que el portarà a descobrir el que amaga aquesta oferta, pel que sembla gens innocent.
La dotació del Pla, un premi dirigit a qualsevol tipus de prosa, ja sigui de ficció o no ficció, és de 6.000 euros. El jurat del Pla –Rosa Cabré, Antoni Pladevall, Genís Sinca, Àlex Susanna i Glòria Gasch– va triar l’obra guanyadora per aclamació.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- El gran repte d’Arrieta
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum
- Nova licitació Barcelona canvia el model d’adjudicació dels xiringuitos de platja per frenar les subhastes milionàries
- Banca La caiguda del núvol d’Amazon paralitza els pagaments a Espanya i causa errors en datàfons, caixers i Bizum
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu