CRÍTICA DE CINE

'El fotógrafo de Mauthausen': Holocaust 'light'

'El fotógrafo de Mauthausen' és massa convencional i poc consistent, res la fa singular, només un Mario Casas que no necessita aprimar-se per demostrar el talent que té

1
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

‘El fotógrafo de Mauthausen’ parteix d’una història real, la d’un espanyol que després de sortir amb vida d’un camp de concentració va poder denunciar els seus capturadors oferint com a prova els negatius de les instantànies que els nazis feien de les seves atrocitats. No obstant, malgrat el magnífic punt de partida, la pel·lícula no aconsegueix endinsar-se en moltes de les interessants qüestions que planteja, com la fascinació per l’horror a través de les imatges, i tampoc funciona com a pel·lícula de supervivència, de manera que el seu abast queda minimitzat a la simple successió de peripècies. 

L’Holocaust s’ha plasmat de formes molt diferents, des de ‘La vida és bella’ fins a ‘El fill de Saül’. 'El fotógrafo de Mauthausen' és massa convencional i poc consistent, res la fa singular, només un Mario Casas que no necessita aprimar-se per demostrar el talent que té.  

El fotògrafo de Mauthausen ★★

Direcció:  Mar Targarona

Repartiment:  Mario Casas, Richard van Weyden, Alain Hernández, Adrià Salazar, Stefan Weinert, Macarena Gómez, Frank Feys, Rubén Yuste, Eduard Bunch 

País: País: Espanya

Durada:  110 minuts

Any:  2018

Gènere:  Thriller

Estrena:  26 d’octubre del 2018