28 d’oct 2020

Anar al contingut

CRÍTICA DE CINE

'El fotógrafo de Mauthausen': Holocaust 'light'

'El fotógrafo de Mauthausen' és massa convencional i poc consistent, res la fa singular, només un Mario Casas que no necessita aprimar-se per demostrar el talent que té

Beatriz Martínez

‘El fotógrafo de Mauthausen’ parteix d’una història real, la d’un espanyol que després de sortir amb vida d’un camp de concentració va poder denunciar els seus capturadors oferint com a prova els negatius de les instantànies que els nazis feien de les seves atrocitats. No obstant, malgrat el magnífic punt de partida, la pel·lícula no aconsegueix endinsar-se en moltes de les interessants qüestions que planteja, com la fascinació per l’horror a través de les imatges, i tampoc funciona com a pel·lícula de supervivència, de manera que el seu abast queda minimitzat a la simple successió de peripècies. 

L’Holocaust s’ha plasmat de formes molt diferents, des de ‘La vida és bella’ fins a ‘El fill de Saül’. 'El fotógrafo de Mauthausen' és massa convencional i poc consistent, res la fa singular, només un Mario Casas que no necessita aprimar-se per demostrar el talent que té.  

ítem

El fotògrafo de Mauthausen ★★

Direcció: Mar Targarona

Repartiment: Mario Casas, Richard van Weyden, Alain Hernández, Adrià Salazar, Stefan Weinert, Macarena Gómez, Frank Feys, Rubén Yuste, Eduard Bunch 

País: Espanya

Durada: 110 minuts

Any: 2018

Gènere: Thriller

Estrena: 26 d’octubre del 2018