CRÍTICA DE CINE
'El fotógrafo de Mauthausen': Holocaust 'light'
'El fotógrafo de Mauthausen' és massa convencional i poc consistent, res la fa singular, només un Mario Casas que no necessita aprimar-se per demostrar el talent que té
‘El fotógrafo de Mauthausen’ parteix d’una història real, la d’un espanyol que després de sortir amb vida d’un camp de concentració va poder denunciar els seus capturadors oferint com a prova els negatius de les instantànies que els nazis feien de les seves atrocitats. No obstant, malgrat el magnífic punt de partida, la pel·lícula no aconsegueix endinsar-se en moltes de les interessants qüestions que planteja, com la fascinació per l’horror a través de les imatges, i tampoc funciona com a pel·lícula de supervivència, de manera que el seu abast queda minimitzat a la simple successió de peripècies.
L’Holocaust s’ha plasmat de formes molt diferents, des de ‘La vida és bella’ fins a ‘El fill de Saül’. 'El fotógrafo de Mauthausen' és massa convencional i poc consistent, res la fa singular, només un Mario Casas que no necessita aprimar-se per demostrar el talent que té.
El fotògrafo de Mauthausen ★★
Direcció: Mar Targarona
Repartiment: Mario Casas, Richard van Weyden, Alain Hernández, Adrià Salazar, Stefan Weinert, Macarena Gómez, Frank Feys, Rubén Yuste, Eduard Bunch
País: País: Espanya
Durada: 110 minuts
Any: 2018
Gènere: Thriller
Estrena: 26 d’octubre del 2018
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid