INTERFERÈNCIES

Sitges 2018: la jornada de divendres, en píndoles

Del deliri d'acció de 'The night comes for us' a un grapat d'imponents bandes sonores

Sitges 2018: la jornada de divendres, en píndoles
2
Es llegeix en minuts
Fernando Garea
Fernando Garea

Periodista

ver +

Carnisseria a la carnisseria

Amb 'El apóstol’, Gareth Evans ha saltat de l’acció hiperbòlica del díptic 'The raid’ a un terror religiós, d’altra banda, no menys hiperbòlic. Però qui trobi a faltar l’Evans marcial es pot acontentar (i més que això) amb 'The night comes for us' (Òrbita), de l’indonesi Timo Tjahjanto, tant o més virulenta i creativa en l’acció i amb un repartiment amb cares conegudes de la breu saga, com Iko Uwais i la Chica del Martillo, Julie Estelle. Cada elaborada 'set piece' ha aixecat veritable cridòria a Tramuntana, sobretot la carnisseria a la carnisseria i un èpic duel final amb cúter pel mig. 


Entre Bergman i Hooper

'What Keeps You Alive' (Oficial Fantàstic Discovery) és, asseguren els crèdits, obra de Colin Minihan, però un univers separa aquesta pel·lícula de les seves entremaliadures referencials com la meitat de Vicious Brothers. Aquí l’humor brilla força per la seva absència. Descobrir que la teva dona no es diu Jackie en el primer aniversari de casament no té cap gràcia. Descobrir la seva habilitat amb el rifle poc després d’aquesta revelació, encara menys. És un drama de ruptura disfressat de terror de supervivència.


Barba Blava i la bogeria de l’amor

Notícies relacionades

En 'Barba Azul', una dona descobria que el seu marit ocultava en una habitació els cadàvers de les seves dones anteriors. El director veneçolà Sebastián Gutiérrez se serveix del conte immortalitzat per Perrault per desenvolupar l’alambinada trama d’‘Elizabeth Harvest’ (Oficial Fantàstic Competició), una història que gira al voltant de l’obsessió d’un científic per reconstruir un amor perdut, una mica com l’Antonio Banderas de ‘La piel que habito’. Ni l’estilització visual ni la banda sonora de Cat’s Eyes fan sortir el film del bucle, farcit de girs de guió i explicacions biogenètiques que acaben convertint la seva tèrbola fascinació en rutina.


Bandes sonores realment originals

Només dos dies després de l’inici del festival, el premi a la millor banda sonora comença a tenir seriosos pretendents. La música és el millor d’'Elizabeth Harvest': una partitura amb aromes giallo de Cat’s Eyes, el duo que va infondre poesia extra a les textures luxurioses de 'The Duke of Burgundy'. La música és, tant com la imatge, el secret de l’impacte de 'El apóstol’: el seu score percutiu perfora l’oïda amb ferocitat. I dissabte es projecta 'Mandy', una de les últimes pel·lícules en què va treballar, abans de morir abans de temps, el mestre Jóhann Jóhannsson.