INAUGURACIÓ DE TEMPORADA
La pell clàssica de la Companyia Nacional de Dansa convenç al Liceu
El director artístic, José Carlos Martínez, compleix la seva promesa i es passa al tutú i les puntes amb un resultat satisfactori de la mà de 'Don Quixot'
cmontanyes45003868 quixot180915191913 /
Enmig de l’enrenou ocasionat alLiceuper la inusual visita d’unministre de Culturaa la inauguració de temporada, laCompanyia Nacional de Dansa(CND) va presentar divendres a Barcelona la seva nova pell clàssica amb l’inevitable ‘Don Quixot’. José Guirao anava acompanyat de la titular de Política Territorial, Meritxell Batet, mentre que a la llotja contigua no es van perdre l’espectacle les conselleresde Cultura i Presidència, Laura Borràs i Elsa Artadi.Va anar al març del 2016 quan la CND va visitar per última vegada Barcelona amb el seu homenatge a Granados i, al veure’ls ara, sembla que estiguem davant d’una altra companyia. El director artístic,José Carlos Martínez, ha complert la seva promesa i la que va ser la ‘troupe’ de Nacho Duato s’ha passat al tutú i les puntes amb un resultat més que satisfactori.
Martínez ha volgutmodernitzar aquest clàssic de Marius Petipa, però ho ha aconseguit només en part. Mentre que la coreografia, desposseïda de tanta pantomima i estilitzada en moviments, es veu rejovenida, els decorats semblen ‘demodés’. Sort del vestuari, exquisit en textures i colors, que contribueix a pintar una sèrie de quadres bigarrats, a to amb l’alegria de les danses espanyoles, la desfilada de toreros i el vol de les capes.
Dulcinea convincent
Notícies relacionadesSi bé el cos de ball va lluir una coordinació perfecta, l’orquestra semblava adormir-se en els llorers i no seguia el ‘tempo’ dels ballarins, sobretot al primer acte. Respecte als principals, Lucie Barthélemy va oferir una Dulcinea convincent, tot i que una mica hieràtica, mentre que van seduir el públic per la seva expressivitat Natalia Muñoz (Mercedes) i Giulia Paris (Cupido). La parella protagonista–Haruhi Otani i Ángel García Molinero– va anar guanyant-se a pols el grat del públic per acabar amb un apoteòsic ‘pas de deux’ en el qual els artistes van lluir el seu domini de la tècnica. Així, Otani, que va començar amb una variació en què va faltar el virtuosisme de tocar el terra amb el ventall, va acabar amb uns equilibris impecables i uns ‘fouetés’ de rellotgeria. Va destacar el jove García Molinero, en plena efervescència energètica. De cos esvelt, però àgil i precís, es perfila com l’as a la màniga de la CND.
Al desembre la companyia portarà al Teatre Auditori de Sant Cugat la seva nova producció de ‘El Trencanous’. Seria de desitjar, no obstant, i tenint en compte que l’ex étoile l’Ópera de París també va coreografiar ballets propis com ‘Les enfants du paradis’, de Marcel Carné, que la companyia inclogués en el seu repertori ‘clàssic’ títols més actuals.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- El diari de Noah Salut mental i mitjans de comunicació: entre informar i manipular
- PREMIER PADEL FINALS | ÈXIT DE PÚBLIC La padelmania ocupa BCN amb més de 15.000 persones al Sant Jordi
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso recupera Mbappé per al seu ‘match ball’ de Vitòria
