EN AUGE

Del joc indie a 'Fortnite': així són els estudis de videojocs comparats amb els de cine

Pel que fa a producció, la indústria del videojoc i la del cine presenten moltes similituds

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

On més clares es veuen les similituds entre la indústria del videojoc i les del cine i la música és pel que fa a la producció: al mercat hi ha algunes (poques) grans empreses, però la majoria són petites: centenars, milers, de persones que adoren la seva afició i que estan disposades a sacrificar el seu temps lliure per crear jocs (llegiu llibres, còmics, curts o àlbums musicals) amb l’esperança que arribin als aficionats.

Aquests creadors formen la coneguda com a indústria indie (jocs independents), que lluita gairebé sense recursos per tenir un lloc a les botigues d’aplicacions i jocs i que, en molts casos, necessita incentius fiscals. A l’hora de publicar, internet els ha facilitat les coses, així com l’aposta de les empreses per les plataformes de publicació pròpies. "Playstation amb el seu Talents està ajudant molt", explica a tall d’exemple el president de l’Aevi, José María Moreno.

Notícies relacionades

A l’altre costat dels petits productors hi ha les grans 'majors' del videojoc: màrqueting, grans pressupostos i, s’espera, milions de jugadors. Si les grans estrenes de Hollywood compten amb pressupostos d’al voltant de 100 milions de dòlars (85,6 milions d’euros) o més, crear grans jocs actuals se situen a prop d’aquesta xifra. Això sí, no s’arriba als rècords aconseguits fa alguns anys: ‘Star Wars: The Old Republic’ (188 milions d’euros), ‘Grand Theft Auto V’ (238 milions) i ‘Call of Duty: Modern Warfare 2’ (244 milions) són els jocs més cars produïts dels quals es tenen xifres.

En recaptació, ‘La Bella y la Bestia’ va ser la pel·lícula amb més espectadors del 2017 (1.082 milions d’euros de recaptació). El joc‘Call of Duty: Modern Warfare 2’, entre el novembre i el desembre del 2017, va aconseguir aquesta mateixa xifra de vendes. ‘Fortnite’, joc gratuït, ha arribat als 125 milions de jugadors en menys d’un any... sense haver-se estrenat encara a Android.