PÈRDUES

El foc crema a Grècia l'arxiu de Theo Angelopoulos

Segons la seva viuda, la seva correspondència, llibres dedicats i material relacionat amb les seves pel·lícules han quedat calcinats

zentauroepp44439615 yan04  mati  grecia   25 07 2018   miembros de la cruz roja 180726174253

zentauroepp44439615 yan04 mati grecia 25 07 2018 miembros de la cruz roja 180726174253 / YANNIS KOLESIDIS

1
Es llegeix en minuts

Entre les pèrdues provocades pels incendis que ha devastat aquesta setmana la regió d’Àtica a Grècia és la casa i arxiu personal del director de cine Theo Angelopoulos, que va morir el 2012 atropellat per una motocicleta mentre preparava la que seria el seu pròxim film.

La seva viuda, Fivi Angelopoulos, va dir a mitjans locals que entre els documents calcinats hi havia la seva correspondència, els llibres que li havien dedicat els seus autors preferits i material relacionat amb les seves pel·lícules.

Nascut a Atenes el 27 d’abril de 1935, Angelopoulos va rodar el seu primer llargmetratge el 1970, 'La Reconstrucción', basat en un fet real: la història d’un assassí que va matar la seva dona i amant, que va ser premiat en els festivals de Salònica i Hyères.

Notícies relacionades

Van seguir les pel·lícules 'Días del 36' (1972), 'El viaje de los comediantes' (1975), i 'Los cazadores' (1977). En aquestes tres pel·lícules que formen una trilogia, Angelopoulos va narrar la història contemporània de Grècia, des de la vigília de la imposició de la dictadura feixista de Metaxás, el 1936, fins als primers anys després de la caiguda de la dictadura dels coronels.

Després Angelopoulos va fer una desena de pel·lícules més, totes aplaudides per la crítica especialitzada i amb participació internacional, entre les quals 'Alejandro Magno' (1980), 'Viaje a Citera' (1984), 'El apicultor' (1986), 'Pasaje en la niebla' (1988), 'El paso suspendido de la cigüeña' (1991), 'La mirada de Ulises' (1995) i 'La eternidad y un día' (1998).