El tenor britànic Freddie de Tommaso guanya el Concurs Viñas
La soprano sevillana Leonor Bonilla i el tenor sud-coreà Sehoon Moon han quedat en segona i tercera posició respectivament
El britànic Freddie de Tommaso guanyava divendres la 55a edició del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas. El jurat va atorgar al jove tenor de 24 anys el primer premi després de la disputada final celebrada al Gran Teatre del Liceu. El segon premi va recaure en la soprano sevillana Leonor Bonilla i el tercer se’l va endur el tenor sud-coreà Sehoon Moon.
La resta de guardonats van ser la soprano francesa Anaïs Constans, que va quedar en quart lloc; el contratenor sud-coreà Jungkwon Jang, que va ocupar la cinquena posició, i el baríton nord-americà Andrew Manea, que va ser sisè. Avui recolliran els seus premis i el públic podrà escoltar-los en un concert al coliseu de la Rambla, que protagonitzaran cantant una selecció de peces acompanyats de l’Orquestra Simfònica del Liceu, dirigida per Sergio Alapont.
Notícies relacionadesLa competició de cant ha tingut en aquesta edició 515 participants vinguts de 60 països, però sols han cantat a Barcelona els que van superar les proves eliminatòries de Londres, Nova York, París, Milà, Berlín, Pequín, San Francisco, Moscou i Madrid. Van passar a la final 16 artistes.
108.000 euros en premis
La directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, va presidir el jurat internacional, compost per representants dels principals teatres d’òpera de món. En total, es van repartir 108.000 euros en premis: 72.000 en premis oficials, 16.000 en premis especials i 20.000 més en premis extraordinaris. A més a més, es van concedir set premis en forma de contracte i 14 borses d’estudi. Tot amb l’objectiu de potenciar el planter de l’òpera.
- Guia tecnològica Qui és qui en la carrera pel domini de la intel·ligència artificial
- Guia pràctica Les millors aplicacions d’IA per al teu dia a dia
- FÓRMULA 1 Alonso sortirà últim en el seu possible adeu a Montmeló
- HANDBOL El Barça guanya en pròrroga i es jugarà el ceptre europeu contra el Füchse
- WATERPOLO El Barceloneta guanya la segona Champions de la seva història
