GALA REIVINDICATIVA
Els Globus d'Or, de negre contra l'assetjament sexual
Elles i ells vesteixen de negre en solidaritat amb les víctimes dels abusos
L'alfombra vermella de la 75a edició dels Globus d'Or s'ha tenyit de negre rigorós per denunciar l'assetjament sexual a Hollywood. Tant elles com ells han anat a la gala vestits de negre en solidaritat amb el moviment Me too. "És històric", afirmava el veneçolà Édgar Ramírez, un dels presentadors de la gala. "Anem tots vestits de negre en solidaritat amb les víctimes i les persones valentes que van denunciar les seves històries d'assetjament i abús sexual", ha subratllat. "S'ha d'aprofitar aquesta plataforma perquè la conversa continuï. Això marcarà un punt i a part. El moviment no s'aturarà", ha advertit.
La denúncia contra l'assetjament sexual també s'ha verbalitzat des de l'escenari dels premis a través d'Oprah Winfrey, que ha convertit el seu discurs d'acceptació del premi Cecil B. DeMille, que per primera vegada rep una dona afroamericana, en un al·legat contra l'assetjament.
Angelina Jolie, Jessica Chastain, Alicia Vikander, James Franco, Meryl Streep, Hugh Jackman, Chris Hemsworth, Jessica Biel, Justin Timberlake, Catherine Zeta-Jones, Dakota Johnson, Emma Watson, Ricky Martin, Natalie Portman, Rita Moreno... tots han optat pel negre per a aquesta ocasió.
La campanya també ha tingut ressò a les xarxes socials a través de l'etiqueta #whywewearblack, que sol·licita "igualtat en totes les indústries, seguretat per a tots els treballadors i inclusió de totes les dones i les persones marginades".
Artistes i activistes
L'activisme i la lluita per la igualtat han anat un pas més enllà amb la decisió per part de diverses actrius de convidar a l'esdeveniment activistes de diferents fronts. Així, Emma Stone hi ha anat acompanyada per la cèlebre Billie Jean King, l'extennista a qui encarna a la cinta La batalla de los sexos i fundadora de l'Associació Femenina de Tennistes Professionals (WTA), mentre que Susan Sarandon ha aparegut al costat de la periodista porto-riquenya Rosa Clemente. Meryl Streep ha triat com a convidada Ai-jen Poo, directora de la National Domestic Workers Alliance.
Notícies relacionadesPer la seva part, Michelle Williams ha fet acte de presència amb Tarana Burke, fundadora del moviment #MeToo, i Laura Dern ha apostat per l'advocada Mónica Ramírez, cofundadora del grup Aliança Nacional de Camperoles. I Emma Watson ha aparegut al costat de Marai Larasi, directora executiva d'Imkaan, grup en defensa dels drets de dones negres, i copresidenta d'End Violence against Women Coalition.
A la iniciativa també s'hi han sumat Shailene Woodley juntament amb Calitja Lawrence, membre de la tribu índia suquamish, i Amy Poehler amb Saru Jayaraman, presidenta de ROC Action, en suport a treballadores de Nova York afectades pels atemptats de l'11 de setembre del 2001.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat