CONFLICTE PATRIMONIAL
La Generalitat presenta aquest dijous davant el Suprem dos recursos pels béns de Sixena
Méndez de Vigo, en qualitat de conseller, n'ha autoritzat un de cassació i un altre d'extraordinari per infracció processal
zentauroepp40614138 madrid 20 10 2017 politica el portavoz del gobierno mendez 171020133225 /
La Generalitat presentarà aquest dijous, 4 de gener, davant el Tribunal Suprem (TS) dos recursos pels béns de Sixena, un de cassació i un altre d'extraordinari per infracció processal, segons han confirmat fonts ministerials.
Segons han explicat, el ministre d'Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, en qualitat de conseller de Cultura, ha autoritzat la presentació d'aquests recursos "respectant les garanties i els drets processals que estableix" el sistema jurídic espanyol.
Així mateix, Méndez de Vigo ha autoritzat aquests recursos amb l'objectiu d'evitar que la Generalitat pugui recórrer el procés davant el Tribunal Constitucional al·legant "indefensió".
Els recursos
El ministre va avançar el 15 de desembre en roda de premsa després del Consell de Ministres la seva disposició a autoritzar un recurs de cassació. "Aquesta és una controvèrsia entre dues comunitats autònomes molt estimades que es podia haver resolt amistosament. S'ha resolt jurídicament, s'ha complert la sentència, però si els serveis jurídics de la Generalitat estimen que és necessari recórrer en cassació, jo autoritzaré que recorrin en cassació i al final serà el Suprem el que decidirà", va assenyalar llavors el ministre.
Aquests recursos arriben després del que va presentar la Generalitat catalana el 7 de desembre davant la providència del magistrat del jutjat número 1 d'Osca que va fixar el dilluns dia 11 com a termini màxim perquè el Museu de Lleida entregués al monestir de Sixena 44 peces d'art originàries del cenobi aragonès.
Posteriorment, la Generalitat va presentar un altre recurs "respecte a la decisió del jutge de la possible utilització de la força", una interposició que, en paraules de Méndez de Vigo, es va fer sense el seu "consentiment" i que no tenia sentit, ja que el trasllat ja s'havia fet.
Íñigo Méndez de Vigo Tribunal Suprem Museu de Lleida Sixena Patrimoni Tribunal Constitucional Article 155 de la Constitució
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- A Los Angeles Moren el director Rob Reiner i la seva dona, Michele Singer, apunyalats a casa seva, a Los Angeles
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
