CONFLICTE PATRIMONIAL
El Museu de Lleida denuncia que Sixena col·loca una caixa sepulcral al costat d'una columna de climatització
Albert Velasco, conservador del centre català, avisa via Twitter el Govern d'Aragó que "per raons de conservació preventiva no hauria d'estar allà" i adjunta dues fotos com a prova

zentauroepp41286108 graf1163 villanueva de sijena huesca 12 12 2017 el pre171212122204 /
El conservador del Museu de Lleida Albert Velasco ha recriminat i ha avisat al seu compte de Twitter el govern aragonès que una de les caixes sepulcrals que aquest dilluns van ser traslladades al Monestir de Vilanova de Sixena des del centre català per ordre judicial està al costat d'una columna de climatització i que "per raons de conservació preventiva" "no hauria d'estar allà".
Velasco, també professor de Legislació i Tutela del Patrimoni Artístic a la Universitat de Lleida, ha adjuntat dues fotos com a prova.
Hola @GobAragon. Por razones de conservación preventiva, esa columna de climatización no debería estar ahí. #Sixena pic.twitter.com/QC7GWlWuEh
— Albert Velasco (@velasc_alberto) 14 de diciembre de 2017
L'avís del conservador del centre museístic català arriba després d'una polèmica setmana des que dilluns van ser traslladats els béns a Sixena. Dimarts, el Govern d'Aragó, que presideix Javier Lambán, havia qüestionat l'estat de conservació de les peces i no va descartar demanar "indemnitzacions" pel "maltractament a les peces". Per la seva part, el Museu de Lleida denunciava que la càrrega i el transport "no es van fer de forma convenient" per a unes obres tan delicades.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»