65 ANYS DE CARRERA
Sis obres clau de Jeanne Moreau
Recuperem algunes de les interpretacions més memorables de la gran musa del cine francès

los-amantes-moreau
La carrera de Jeanne Moreau, morta aquest dilluns als 89 anys, és francament inabastable, fluida, homogènia. Hi ha èpoques en què fa dues obres mestres per any. Va fer Shakespeare i Kafka a les ordres de Welles, drames amorosos amb Malle i Truffaut, intrigues alambinades amb Losey, produccions de Hollywood, pel·lícules per a televisió i films independents a tots els continents. Aquesta és una petita selecció amb sis de les seves interpretacions més memorables, compromeses, recordades, ajustades o definitòries per diferents raons.
'LOS AMANTES' (Louis Malle, 1958)
Ningú com Moreau per encarnar, als seus 30 anys, una burgesa casada amb un home gran i amant d’un jugador de polo. La seva vida està instal·lada en el tedi i n’ha de sortir.
'JULES Y JIM' (François Truffaut, 1961)

'LA NOCHE' (Michelangelo Antonioni, 1961)

'DIARIO DE UNA CAMARERA' (Luis Buñuel, 1964)

'LA NOVIA VESTÍA DE NEGRO' (François Truffaut, 1968)

'NATHALIE GRANGER' (Marguerite Duras, 1971)

- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió